Raluca Abrihan

Un startup a creat masca de protecţie inteligentă, ce poate fi conectată la smartphone

Thumbnail

Pe măsură ce purtarea măştii de protecţie începe să devină o normalitate tot mai multe sartup-uri încearcă să vină cu diverse soluţii inovatoare care să facă purtarea măştii şi mai eficientă şi mai interesantă. Firma japoneză Donut Robotics a creat masca inteligentă  ce poate fi conectată la internet şi care poate transmite mesaje și face traduceri din japoneză în alte opt limbi, scrie Reuters.

Masca albă din plastic este realizată după modelul clasic al măştilor de protecţie, dar se conectează prin bluetooth la o aplicație de smartphone sau tabletă şi poate transcrie vorbirea în mesaje text, poate efectua apeluri sau să amplifice vocea purtătorului de mască.

„Am muncit din greu ani de zile pentru a dezvolta un robot și am folosit această tehnologie pentru a crea un produs care să răspundă modului în care coronavirusul a remodelat societatea”, a spus Taisuke Ono, directorul executiv al Donut Robotics.

Inginerii Donut Robotics au venit cu ideea pentru o astfel de mască în timp ce au căutat un produs care să ajute compania să supraviețuiască crizei produse de pandemie. Când coronavirusul a izbucnit, tocmai ce semnase un contract pentru furnizarea de ghizi robot și de traducere pentru Aeroportul Haneda din Tokyo - un produs care se confruntă cu un viitor incert având în vedere restricţiile prinvd călătoriile aeriene.

Primele 5.000 de măști de Donut Robotics vor fi vândute pe piaţa din Japonia începând din septembrie, urmând ca apoi stratup-ul să între și în China, Statele Unite și Europa.

Costul este de aproximativ 40 de dolari pentru o mască, dar Donut Robotics să obţină venituri şi din serviciile de abonare pentru folosirea aplicaţiei.

Startup a realizat prototipul pentru această mască în decurs de o lună, adaptând software-ul de traducere dezvoltat pentru robotul său și un design de mască pe care unul dintre inginerii companiei, Shunsuke Fujibayashi, l-a creat în urmă cu patru ani pentru un proiect din facultate şi care avea ca scop interpretare a discursului prin analizarea şi maparea mușchilor feței în timpul vorbirii.

Taisuke Ono a strâns 28 de milioane de yeni (260.000 de dolari) pentru dezvoltare produsului prin vânzarea de acțiuni Donut Robotics prin intermediul site-ului japonez de crowdfunding Fundinno.

„Am strans suma planificată de 7 milioane de yeni în trei minute și ne-am oprit după 37 de minute, când am ajuns la 28 de milioane de yeni”, a mai spus el.

Citeşte şi:

Parallax

Vizualizari
1280
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri