Răzvan Tătaru

UPDATE. Curtea de Justiție a UE: TikTok rămâne „controlor de acces” în baza Regulamentului privind Piețele Digitale (DMA)

Logoul TikTok pe telefon

UPDATE Curtea de Justiție a UE (CJUE) a respins contestația înaintată de TikTok cu privire la eticheta de „controlor de acces”, atribuită în baza Regulamentului UE privind Piețele Digitale (DMA). TikTok a trimis un punct de vedere în legătură cu această decizie.

„Suntem dezamăgiți de această decizie. TikTok este o platformă challenger care aduce elemente importante de concurență pentru jucătorii importanți din industrie. Acum vom evalua pașii următori, însă am luat deja măsuri pentru a ne conforma cu obligațiile relevante ale DMA înainte de termenul limită din luna martie”, a declarat TikTok.

---

Știrea inițială:

Bytedance, deținătoarea TikTok, a fost a doua companie care a contestat eticheta de „controlor de acces” (gatekeeper), după Meta (Facebook), în noiembrie 2023. Aceasta a declarat atunci că nu îndeplinește pragul de venituri generate în Spațiul Economic European (SEE) de 7,5 miliarde EUR pe an.

Compania mai susținea că TikTok a fost denumită „controlor de acces” în baza valorii Bytedance, care nu reflectă afacerile făcute în Europa.

Miercuri, 17 iulie 2024, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a respins contestația, argumentând că Bytedance îndeplinește pragurile cantitative stabilite în Digital Markets Act, referitoare la valoarea pieței sale globale, numărul de utilizatori TikTok din Uniunea Europeană și numărul de ani în care pragul respectiv privind numărul de utilizatori a fost îndeplinit, potrivit unui comunicat.

Mai exact, Comisia Europeană a fost îndreptățită să considere că valoarea ridicată a pieței globale a Bytedance, împreună cu numărul mare de utilizatori TikTok din Uniunea Europeană, reflectă capacitatea financiară și potențialul de a monetiza utilizatorii, potrivit deciziei Curții.

Totodată, CJUE a respins și argumentul companiei conform căruia dimensiunea mai mică a platformei TikTok, comparativ cu alte rețele sociale, demonstrau că platforma nu este un portal important care permite afacerilor să ajungă la utilizatorii finali.

În schimb, s-a observat o creștere foarte rapidă și exponențială a numărului de utilizatori și o rată de implicare deosebit de ridicată, în special în rândul tinerilor, care petrec mai mult timp pe TikTok decât pe alte platforme sociale.

În plus, Bytedance a argumentat că este „un concurent nou pe piață și că poziția sa a fost contestată cu succes de către competitori precum Meta și Alphabet, care au lansat servicii noi, precum Reels și Shorts, care, imitând principalele caracteristici ale TikTok, au cunoscut o creștere rapidă”. Curtea de Justiție a argumentat că TikTok și-a consolidat rapid poziția, ajungând, într-un timp scurt, la jumătate din dimensiunea Facebook și Instagram, ca număr de utilizatori.

Parallax

Vizualizari
110
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri