Vlad Barză
Google a prezentat la conferința sa anuală date despre Android 12 care vine cu o serie de schimbări radicale, dar compania a anunțat și un parteneriat cu Samsung pentru sistemul de operare de pe viitoarele smartwatch-uri. La conferința I/O Google a anunțat noi funcționalități în Maps și Photos, un proiect de videoconferință 3D, dar și o unealtă care poate ajuta userii să afle dacă suferă de afecțiuni ale pielii.
Cel mai important anunț de la Google I/O este legat de cum va arăta noua versiune a sistemului de operare Android care va aduce mai multe schimbări legate de design, dar și de gestionare a opțiunilor de confidențialitate. Android 12 va ajunge pe telefoane în câteva luni.
Noul Android are la bază un sistem pe care Google îl numește Material You și va aduce pe ecran butoane mai mari și un ceas de dimensiuni mai mari pe ecranul de Home, ceas care-și schimbă dimensiunea în funcție de câte notificări primește user-ul.
Google insistă pe faptul că tot mai multe categorii pot fi personalizate, inclusiv culorile diverselor butoane, umbre adăugate la ele, widget-uri și alte elemente de design.
Google promite că terminalele cu Android 12 vor fi mai bine optimizate la capitolul autonomie a bateriei, fiindcă va fi pusă mai puțină presiune pe procesor.
Un așa-numit Privacy Dashboard va afișa ce permisiuni a dat utilizatorul diverselor aplicații și va permite user-ului să revoce rapid ce nu-i convine. Un indicator va apărea pe ecran când o aplicație accesează microfonul sau camera telefonului.
Google a anunțat că sistemul său de operare pentru smartwatch-uri WearOS va fuziona cu Tizen de la Sasmung.
Noua versiune de WearOS rezultată se va găsi și pe viitoarele ceasuri Samsung, iar Google promite că ceasurile smart cu acestă platformă vor avea autonomie mai mare și optimizări ce vor duce la consum minim pentru baterie și la autonomie de minim 2 zile.
Ținând cont că Google a achiziționat recent și Fitbit, acest parteneriat, dacă va fi o reușită, va deveni un concurent serios pentru ceasurile Apple.
Cu noul sistem de la Google, cu senzorii Fitbit și cu designul Samsung, parteneriatul are șanse de succes.
Aplicația Google Photos are peste un miliard de useri, însă nu va mai fi gratuită de la 1 iunie.
Compania a anunțat mai multe funcționalități noi, una fiind ”Locked folder”, practic posibilitatea de a salva fotografiile direct într-un fișier căruia user-ul îi poate pune parolă.
Funcționalitatea va fi disponibilă mai întâi pe telefoanele Pixel.
Alte funcționalități se vor folosi mai bine de soft-uri de IA: spre exemplu o funcționalitate numită ”little patterns” va căuta prin poze cu ajutorul tehnicilor de machine learning și va găsi 3-4 fotografii care au mai multe în comun și le va evidenția sub formă de compilație.
Va fi adăugată și o opțiune care va ”anima” fotografiile: se numește Cinematic Moments și lipește fotografii similare făcute într-o perioadă extrem de scurtă.
Rezultatul va fi o imagine ce pare în mișcare, soft-urile completând și cadrele lipsă. Nu se știe când va fi lansată opțiunea.
Pentru șoferi, Google promite că Maps va arăta din prima rutele cu mai puțin trafic, pentru ca timpii petrecuți în ambuteiaje să fie reduși cât mai mult.
În unele orașe mari vor fi pe hărți mai multe informații pentru pietoni, inclusiv dacă există trotuar sau despre cât de lată este strada.
Este un concept de videoconferință 3D care este doar în stadiul de test. Cu ajutorul mai multor camere video, interlocutorii de la distanță par a fi 3D.
Îi poți vedea din mai multe unghiuri, îi poți privi în ochi și aproape ți se pare că omul este în aceeași cameră cu tine, spun cei de la Google.
Nu trebuie să uităm însă că este vorba de un concept care. dacă va fi pus în practică va fi costisitor, fiindcă ste nevoie de multe camere video.
Google a prezentat și un ”tool” care se folosește de tehnici de IA pentru a detecta afecțiuni ale pielii, părului sau unghiilor. pornind de la fotografii trimise de utilizatori.
Compania spune că sunt anual peste 10 miliarde de căutări legate de afecțiuni ale pielii, unghiilor și părului, iar acum a dezvoltat această unealtă prin care userii vor putea trimite 2-3 poze cu zona iritată.
Vor fi întrebați despre simptome și de când le au, iar aplicația le va sugera posibile afecțiuni.
Google vorbește despre un “dermatology assist tool” și spune că în niciun caz nu este gândită pentru a pune un diagnostic și nici pentru a înlocui vizita la medic.