Raluca Abrihan
Producătorul american de brățări sport și ceasuri inteligente Fitbit, care are și în România un centru de cercetare-dezvoltare, lansează un serviciu premium, preţul abonamentelor este de 10 dolari pe lună sau 80 de dolari pe an. Iată ce primesc utilizatorii care se abonează.
Fitbit speră să îşi crească veniturile printr-un nou model de business, nu doar din vânzarea de brăţări şi ceasuri inteligente şi parteneriate pe zona de business şi sănătate. Este o strategie pe care Apple a adoptată de multă vreme, scrie TechCrunch.
Ce primesc utilizatorii de 10 dolari pe lună:
“Utilizatorii pot găşi într-un singur loc tot ce au nevoie pentru a mânca mai bine, a deveni mai activi şi a dormi mai bine”, spune CEO-ul Fitbit, James Park.
Fitbit are 27 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial.
În primă fază, serviciul va fi disponibil doar în limba engleză pentru 17 ţări, iar în 2020 se vor adauga noi variante în următoarele limbi: franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, spaniolă, olandeză. Toţi utilizatorii vor putea testa gratuit aceast serviciu timp de o săptămână.
Fitbit are vânzari anuale de peste 2 miliarde dolari și 1.700 de angajati în toată lumea.
În septembrie 2017, Fitbit a inaugurat oficial centrul de cercetare-dezvoltare de la București, cu 100 de angajați la momentul respectiv. Biroul din România are activități complexe precum management, design și software engineering pentru toate produsele companiei.
De asemenea, în ianuare 2017, Fitbit a cumpărat startupul românesc Vector Watch, producător de smartwatch-uri care s-a remarcat prin autonomia de o lună a ceasurilor sale inteligente. Vector Watch era deținut, la momentl achiziției, de Gecad Ventures, fond de investiții românesc, controlat de omul de afaceri Radu Georgescu. Fondat în anul 2015, la Londra, de către Andrei Pitiș, startupul Vector Watch a cunoscut o dezvoltare puternică mai ales în perioada în care l-a avut ca director general pe veteranul Joe Santana, fost CEO al Timex.