Denisa Crăciun
Creatorii de conținut de pe Shorts, funcția lansată de YouTube pentru a crea clipuri video scurte asemenea celor de pe platforma TikTok, vor putea să facă bani din publicitate.
Începând de anul viitor, YouTube, care este deținută de Google, va oferi creatorilor de conținut o parte din câștigurile obținute prin Shorts, în funcție de numărul de vizualizări al fiecărui videoclip în parte, conform CNBC care îl citează pe Neal Mohan, CPO YouTube.
„Este prima dată când se oferă distribuirea reală a veniturilor pentru videoclipuri pe termen scurt”, a spus Mohan în timpul conferinței Made on YouTube.
Creatorii de pe YouTube Shorts ar urma să primescă 45% din veniturile obținut din publicitate, însă în anumite condiții.
Ei ar trebui să aibă peste 1.000 de abonați și cel puțin 10 milioane de vizualizări în platformă în ultimele 90 de zile, conform TechCrunch.
Anul trecut, în luna iulie, scriam pe StartupCafe.ro că YouTube Shorts a devenit disponibilă și în România.
Serviciul a fost prezentat oficial în 2020 și a ajuns să fie valabil în peste 100 de țări din întreaga lume.
Funcția permite crearea de videoclipuri scurte, de 60 de secunde, similare celor de pe TikTok, aplicația deținută de compania chineză Byte Dance.
YouTube Shorts mai permite:
Influencerii populari de pe YoTube au reușit să câștige bani de pe platformă cu ajutorul reclamelor difuzate în videoclipurile lor. În 2007 Google a lansat YouTube Partner Program (YPP) pentru a permite acest lucru.
Până acum, singura modalitate de a câștiga bani în Shorts era printr-un fond de 100 de milioane de dolari care a fost lansat anul trecut.