Claudiu Zamfir
TikTok, rețeaua socială bazată pe clipuri video foarte scurte, anunță miercuri, că lansează și în România TikTok for Business, un instrument de publicitate pentru firme.
Compania chineză spune că serviciul său de promovare online „susține brandurile, specialiștii în publicitate și IMM-urile în eforturile lor de a-și dezvolta prezența pe TikTok și pentru a-și crește nivelul de awareness în țară”.
„TikTok for Business vine cu soluții pentru specialiștii în marketing, prin care aceștia pot conecta brandurile cu comunitatea creativă de pe TikTok, oferindu-le astfel posibilitatea de a evolua”, mai afirmă compania, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Prin TikTok for Business, rețeaua socială video va oferi suport și programe educative brandurilor locale care au nevoie de sprijin pentru a naviga platforma cu scopul de a ajunge la publicul lor țintă.
De asemenea, o echipă locală cu experiență în business va veni cu soluții de promovare pentru clienți și agenții, prin care aceștia pot utiliza TikTok în mod profesional.
„TikTok este o platformă autentică și distractivă, și, mai mult decât atât, ne dă posibilitatea de a ne exprima creativitatea, oferind utilizatorilor un loc sigur unde se pot exprima în voie. TikTok conectează oameni din toate colțurile lumii, indiferent de unde locuiesc, ce vârstă sau ce experiențe au. România a primit TikTok cu mult entuziasm și ne bucurăm să vedem că numărul utilizatorilor crește constant și exponențial. Îmi face plăcere că alături de echipa mea pot contribui la dezvoltarea comunității TikTok din țară și că putem oferi oportunități unice partenerilor noștri din România” a spus Sylwia Chada, General Manager TikTok CE.
TikTok spune că este aplicația cu cea mai mare creștere și cel mai mare număr de descărcări din lume, din ultimul an, conform Apptopia.
Platforma precizează că are 100 de milioane de conturi active în Europa.
Prioritățile declarate ale TikTok sunt „siguranța comunității și sprijinul acordat oamenilor și brandurilor în încercarea lor de a-și crea o identitate online”.
Compania chineză mai afirmă că, pentru a atinge acest obiectiv, în special pentru tineri, „TikTok a făcut schimbări semnificative” la mijlocul lunii decembrie 2020, prin lansarea unor instrumente pentru familii, iar în ianuarie 2021 a adăugat „modificări pentru siguranța utilizatorilor cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani, ale căror conturi vor fi private în mod automat”.
Aplcația TikTok a fost lansată în septembrie 2016, în China, sub numele de Douyin (vibrații). Din 2017, rețeaua socială s-a extins la nivel internațional sub numele de TikTok. Aceasta a atras mai ales publicul tânăr, care se plictisește repede. Pe TikTok se pot posta doar filmulețe între 3 și 15 secunde.
Aplicația este deținută de compania de servicii online ByteDance, fondată în anul 2012, de antreprenorul chinez Zhang Yiming, care avea 29 de ani atunci. Între timp, el a ajuns la o avere estimată la 36 miliarde de dolari, potrivit Forbes.