Claudiu Zamfir

Situație ajutoare COVID: A crescut mult ritmul de procesare la Măsura 2

Thumbnail

Ritmul în care agențiile IMM din subordinea Ministerului Economiei au accelerat mult procesarea dosarelor depuse la Măsura 2 - granturi de capital de lucru de câte 2.000-150.000 de euro, conform situației la zi transmise, vineri, de instituție.

Situația la data de 15 ianuarie 2021 pe toate cele 3 măsuri de ajutoare de stat COVID-19:

  • La Măsura 1 - microgranturi de câte 2.000 de euro, 29.250 de solicitanți au cerut finanțare, în perioada 12-21 octombrie 2020, cererile lor fiind procesate în totalitate, conform Ministerului Economiei. Din aceștia, până acum, au fost declarați admiși 19.013  și respinși  9.156, până acum. Un număr de 1.081 de solicitanți sunt în proceduri de clarificări. De asemenea, 16.354 de beneficiari au primit deja banii în conturi, în valoare totală de 158,29 milioane lei.

 

  • La Măsura 2 - granturi de capital de lucru de 2.000-150.000 euro, un număr de 22.226 de solicitanți au cerut finanțări, în perioada 22-28 octombrie 2020. Până acum, au fost admiși la finanțare 7.063 de solicitanți, iar 353  au primit decizie de respingere. Alți 1.636  sunt în clarificări. Un număr de 2.594  solicitanți au primit banii de la stat, în valoare totală de aproape 890 milioane lei. Practic, în prezent sunt  9.052 de solicitări procesate, într-un fel sau altul, adică un avans de 4.229 de procesări în ultima săptămână. Aceasta înseamnă o medie de 845 de soare procesate pe zi, în zilele lucrătoare, după 8 ianuare 2021.

Reamintim că săptămâna trecută, într-un interviu acordat StartupCafe.ro, ministrul Economiei, Claudiu Năsui, se plângea că agențiile din suboridnea sa pot procesa doar 90 de dosare pe zi, în total, la Măsura 2, și spunea că voia să crească ritmul la 800 pe zi. Dacă se menține ritmul actual, probabil că în următoarele 3 săptămîni vor fi procesate toate cererile de la Măsura 2, însă deocamdată nu există bani în bugetul Ministerului Economiei decât pentru plata a 3.000 de dosare, conform surselor StartupCafe.ro. De aceea, este nevoie ca Guvernul și Parlamentul să aloce credite bugetare pentru plăți, prin legea bugetului de stat, pe care Executivul intenționează să o depună la Legislativ în 4 februarie.

 

  • La Măsura 3 - granturi de investiții de câte 50.000-200.000 euro, începând cu data de 3 decembrie 2020 până pe 15 ianuarie 2021, s-au înscris 7.353 de firme, suma totală solicitată la finanțare fiind de  4,86 miliarde de lei, adică proape 1 miliard de euro, mult peste bugetul de 550 de milioane de euro cu tot cu contribuția estimată a beneficiarilor. Înscrierile sunt deschise până pe 29 ianuarie 2021, ora 20.00.
Thumbnail

 

Parallax

Vizualizari
3432
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
O.
Constantin
As dori sa stiu si eu in baza carei Legi, la Masura 2 evaluarea s-a facut aleatoriu? DIn cate stiu eu , in Ordonanta initiala, exista princiupiul Primul Venit - Primul Servit ca element primordial si esential. In Ordonanta de modificare in care s-a suplimentat fondul pentru a acoperi toate cererile, nu s-a modificat/anulat principiul Primul Venit - Primul Servit. Din raportul de azi aflam ca s-au evaluat 9000 de cereri, eu ma aflu pe pozitia 36XX. Deci eu am fost sarit la evaluare. Am sa trimit luni o scrisoare Primul Ministrul si Ministrului Economiei, ca sa aflu si punctul lor de vedere. In functie de raspunsul lor am sa depun o plangere penala la DNA, pentru abuz in serviciu si neaplicarea corecta a legii. Suplimentarea bugetului la Masura 2 nu anula de la sine principiul Primul Venit - Primul Servit. La Masura 1, de pe pozitia 81XX, am fost analizat printre ultimii, deci prin intervalul 27000-29000, dar in cele din urma am primit banii. Mentionez ca mi-am depus singur cererile, n-am apelat la vreun consultant. Oare acesta sa fie motivul? Oare firmele de Consultanta au parghiile necesare sa forteze evaluarea cu preferinta a anumitor dosare? Jalnici conducatori avem.
poza de profil
DOROBANTU
GIGI
poza de profil
Ovidiu
Stef
Analizand situatia granturilor publicata la data de 15.01.2021, rezulta ca au fost semnate 2741 contracte de finantare si au fost platite 2594 de solicitari. Faptul ca nu a fost respectat principiul primul venit-primul servit, si aici este un subiect pe care vad ca nu il abordeaza nimeni, nici chiar in emisiunile televizate cu invitati factori de decizie din minister, pot sa il demonstrez concret prin faptul ca proiectul depus de mine are un numar de inregistrare 24XX, numar, la care daca ar fi fost respectat criteriul de evaluare, as fi semnat contractul de finantare si as fi incasat deja banii, sau as fi primit macar o cerere de clarificare sau o notificare de respingere. Modalitatea aleatorie prin care s-a stabilit cum si cine semneaza contractele de finantare si incaseaza banii alocati initial in cadrul masurii 2, nu are nici o legatura cu corectitudinea clamata de catre guvernantii nostrii si respectarea legii, ci mai degraba cu interesele unor mari firme de consultanta, a caror proiecte au fost favorizate clar in cadrul acestei evaluari. Prin urmare cred ca raspunsul la intrebarea Dvs. referitoare la motiv este suficient de clar.
poza de profil
Ovidiu
Stef
poza de profil
Veronica
Sandu
Și eu as vrea sa aflu același lucru, care este metoda de analiza a dosarelor! Am nr 4xxx și nimic pana acum.
Cred ca dacă făceau analiza manual pana acum erau semnate contractele!
Dacă bugetarii ar fi plătiți la comision x% din ceea ce analizează cu siguranță se lucra peste program!
Noi privații mai avem puțin și facem și ture de noapte ca să ne păstrăm afacerile sau joburile!
Adio primul venit primul servit!
poza de profil
marius
vornioglu
am aplicat pe plataforma pentru granturi masura 1 in data de 14.10.2020 avand numarul de ordine 15725 ( cui 17722856 ) iar in data de 21.01.2021 am primit pe aceeasi platforma mesaj de MOTIVE RESPINGERE AUTOMATA - societatea nu este eligibila in cadrul programului deoarece nu indeplineste conditia privind codul caen - . eu am codul caen 5819, cod caen care nu se regaseste in codurile excluse din OUG 130/31.07.2020. In urma primirii mesajului se impun urmatoarele raspunsuri din parte celui care a facut si implementat aceasta platforma 1. la de punere codul a fost acceptat. 2. de ce aceasta perioada linga daca MESAJUL de respingere este AUTOMAT. 3 de ce cei care evalueaza cererile nu au verificat daca intradevar codul caen este sau nu elegibil inainte de a se trimite mesajul. 4. cite cereri au fost respinse fara un motiv clar conform OUG .
si nu in ultim rand 5. la cite cursuri de perfectionare au fost angajatii care trebuie sa evalueze pe si din platforma minunata ( la foarte multe dar care nu se regasesc in calitatea muncii depuse de ei doar sumele imense platite catre firmele de " SPECIALIZARE " de casa . )

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri