Claudiu Zamfir
Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunțat, vineri, când intenționează ministerul să plătească ajutoarele de stat de câte 2.000-150.000 de euro pentru firme, PFA, ONG și cabinete medicale, din cadrul Măsurilor 1 și 2.
„În cursul lunii noiembrie vrem să facem plățile către toți întreprinzătorii” - a spus Virgil Popescu, la ”Topul Național al Firmelor Private din România”, organizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii (CNIPMMR).
De asemenea, el a afirmat că Guvernul vrea să acorde granturi aproape tuturor solicitanților care s-au înscris la Măsura 2.
„Da, vom suplimenta schema 2 de capital de lucru în așa fel încât cât mai mulți, aproape toți întreprinzătorii care au depus să beneficieze de acest capital de lucru. N-o fi fost cea mai bună schemă, nu putem să mulțumim pe toată lumea, dar vrem ca aproape toți cei care au depus cereri să beneficieze de acești bani și ministrul Fondurilor Europene a promis că va găsi acești bani”, a spus el.
Anterior, în ședința de guvern de miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a menționat că ar putea să mai găsească aproximativ 500 de milioane de euro, bani europeni, pentru suplimentarea Măsurii 2.
Reamintim că în perioada 22-28 octombrie, 22.226 de solicitanți - firme sau ONG-uri- s-au înscris la Măsura 2 de granturi. Pe bugetul actual, de 350 de milioane de euro, ministerul Economiei a estimat că numai circa 5.000 de aplicanți vor prinde granturile de 2.000-150.000 de euro.
Cu o eventuală suplimentare cu 500 de milioane de euro, primii 15.998 de solicitanți înscriși în sistemul informatic ar urma să apuce granturi de capital de lucru, conform calculelor efectuate de antreprenorul Adrian Dragomir, fondatrul platformei digitale de business intelligence Termene.ro.
În partea cealaltă, la Măsura 1, în perioada 12-21 octombrie, 29.250 de solicitanți au cerut microgranturi de câte 2.000 de euro. Aici a și rămas buget necheltuit de 41,4 milioane de euro. Astfel, dacă îndeplinesc condițiile de eligibilitate, toți acești solicitanți vor primi ajutoarele de stat.
In afara faptului ca II poate avea 8 CAEN-uri maxim si PFA 5 maxim, nu mai e nicio diferenta. Aceleasi taxe, aceleasi autorizatii de la Registrul Comertului cu F in fara la numarul de inregistrare, “F” de la pesoana fizica autorizata.
Ordonanta 30 scrie ca Masura 1 este pentru “persoanele fizice autorizate, mentionate mai jos ca PFA”. Ordonanta nu spune ca e exclusiv sa ai PFA in coda firmei pt. a te incadra la Masura 1. Si II e persoana fizica autorizata de Registrul Comertului si se incadreaza la Masura 1.
Atunci de ce la Call Center se spune ca II sunt excluse de la masura ca nu sunt PFA?
In tara asta poti fi persoana fizica, persoana fizica autorizata de cineva sau persoana juridica.
Ce e un II? E persoana fizica autorizata.
PFA nu au cum sa zica ca sint doar pt. cei cu PFA in denumirea firmei. Ca daca zic asa, nu e niciun ONG cu ONG in denumirea firmei si ar trebui sa anuleze toate “ONG-urile” care au aplicat.
In categoria ONG intra Fundatii, Federatii si Asociatii. In Ordonanata nu scrie nimic de Fundatii sau Federatii sau Asociatii, dar astea sunt aprobate ca ONG.
E la fel si la PFA, chiar daca nu scrie explicit intra si Intreprinderile Individuale si Intreprinderile Familiale. Toti sunt persoanele fizice autorizate de cineva sa desfasoare activitati chiar daca nu au PFA in coada.
De ex. II si IF sunt autorizate de Registrul Comertului si au nr. cu F in fata, exact ca PFA. F de la fizica autorizata. Ca daca era J era de la persoana juridica (cum au SRL-urile de ex.)
Asa ca II care au fost deja acceptate la Masura 1. Sunt vreo 2000 deja aprobate de sistem.
Nu au cum sa le refuze ca nu au niciun argument. Dar din prostie si necunoasterea legii, pot sa le excluda abuziv si se vor trezi cu contestatii si poate si plageri penale pentru abuz in serviciu.
Daca se refuza, o sa publicam un model de contestatie de 20 pagini cu argumente care sa fie folosit de cei peste 2000 din aceasta situatie cu cereri depuse si acceptate si validate de sistem, poate deschidem si un proces colectiv.
Dar frumos ar fi sa ne ajutati sa clarificam astea.
Va rugam, domnule Claudiu Zamfir sa transmiteti aceasta solicitate si ministrului economiei Dl Virgil Popescu si sa veniti pe site-ul dvs. cu un raspuns. Sa stim ce avem de facut. Ne aproba final cererile deja depuse si aprobate de sistem sau trebuie sa ne apucam sa ne adunam sa ne gasim avocati si sa fim pregatiti sa depunem contestatia in cele 5-7 zile sau cate sunt de cand ne vor da refuzul, daca vor merge pe calea abuziva de refuz neinteiat ca nu am fi presiane fizice autorizate, ca II e persoana fizica autorizata.
Multumim!
Ce spune Bogdan mai sus e ca oricum II se incadra oricum si fara modificarea aia PSD, modificare care in loc sa clarifice, mai mult incurca...
Deci, Ministrul trebuie sa inteleaga ca II deja se incadra si fata modificarea aia si ca II care au aplicat deja pana in modificarea ordonantei se incadreaza, ca de aia le-a si validat sistemul automat.
Toata aplicatia online granturi.imm.gov.ro, este conceputa pentru a respinge/accepta instant cererile, asta in cazul in care ANAF este prieten cu MEEMA...D-L ministru declara ca s-a interogat baza de date ANAF , pentru a putea verifica conditia de venit pe 2019.
Dar toate declaratiile IMM pentru PFA au fost pre incarcate cu 0 in campul " venit pe 2019" , ceea ce ii contrazice declaratia. Opinia mea este ca acum se cauta temeiuri legale pentru a acoperi toate disfunctionalitatile. De aici si intirzierile in upload-ul contracteleor de finantare.
Nu contest meritul si munca celor care s-au ocupat de toate detaliile tehnice si juridice. Si cel mai important, este PRIMA data in istoria moderna a Romaniei cind s-a aplicat o schema de ajutor de stat on-line 100%.
Drept este ca si este prima data in istoria moderna cind trecem printr-o criza complexa: sanitara, de incredere , de sistem.
Aplicind abordarea realist optimista, rezulta ca suntem pe drumul cel bun.
Dar voi sustine in fiecare zi " Transparenta inseamna profesionalism in comunicare, date concrete, texte clare neinterpretabile .
Ce putem intelege din una din conditiile de eligibilitate pentru Masura 1: "sa nu fi fost in dificultate la decembrie 2019" ?
Poate am fost bolnav sau doar mni-am luat vacanta in decembrie 2019, asadar venit zero, deci dificultate.
Nu era mai simplu: media veniturilor pe 2019 sa fi fost cel putin egala cu , sa zicem salariul minim pe economie ?
Poate se va corecta la urmatoarea sesiune...
http://www.imm.gov.ro/ro/2020/10/08/25046/ , art. 3.1.1.
prevederilor legislaţiei penale privind falsul în declaraţii. Totodată, declar ca am luat la cunoştinţă de prevederile art. 326 "Falsul în Declaraţii" din Codul Penal referitor la "Declararea necorespunzătoare a adevărului", făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte
cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
La acest moment doresc ca eu personaal in calitate de administrator sa mi se dea voie sa intru cu CUI-ul firmei sa pot aplica pe Masura 2 si 3 si sa nu mai scrie societate inrolata- cine poate face acest lucru daca nu administratorul programului, daca in lege nu scrie nimic despre aceste modificari sau neintelegeri ? Doresc un raspuns de la specialisti daca este posibil si ce pot face eu in acest caz. Multumesc !
.
Va rog sa aflati pentru noi cei aproape 26000 de aplicanti pentru masura 1 daca in protocolul intre bancile care participa si MEEMA se specifica CIND se vor deschide subconturile : inainte sau dupa generarea contractului de finantare? Logic este sa se deschida si sa se comunice catre MEEMA inainte de generare, pentru a putea fi prins ca si detaliu de plata si conditie de utilizare a fondurilor conform legii.
Ex: Banca Romaneasca a declarat clar ca ei asteapta contractele si doar dupa primirea lor vor deschide subconturi de grant.
Multumesc,