Claudiu Zamfir
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a dat, vineri, Instrucțiunea 2/2024 privind semnarea contractelor de finanțare cu firmele calificate la granturile de câte 20.000-100.000 EUR prin vechiul Program de Digitalizare a IMM, la aproape un an de la finalizarea depunerii proiectelor.
Mulți poate au și uitat: anul trecut, în perioada 15 februarie-30 iunie 2023, antreprenorii din România au depus 7.188 de proiecte la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, pentru a avea șanse la granturi de câte 20.000-100.000 de eurprin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
E vorba de vechiul Program pentru Digitalizarea IMM. La aproape un an de la finalizarea înscrierilor, ne-am ales, deocamdată, cu 2.520 de firme selectate de principiu la finanțări totale de 90,6 milioane de euro, adică mai puțin de treime din bugetul disponibil prin PNRR.
Firmele selectate la finanțare (decarcă cele 3 liste de AICI) trebuie să semneze contractele de finanțare cu MIPE. Vineri, 7 iunie 2024, ministerul a publicat Instrucțiunea 2/2024, privind contractarea.
Pentru fiecare proiect acceptat la finanţare MIPE va transmite beneficiarului Scrisoarea de notificare cu privire la începerea procedurilor de contractare.
Scrisoarea conține condițiile principale și lista documentelor necesare în etapa de contractare (conform ghidului specific), cât și termenele pentru depunerea acestora.
Pe urmă beneficiarul trebuie să-și pregătească listă lungă cu cel puțin 13 documente necesare la contractare. Atenție aici, că vechea cerere de finanțare depusă trebuie acum actualizată, dacă este cazul, la secțiuni precum: reprezentant legal, locația de implementare sau sumele din bugetul proiectului, conform deciziei privind acceptarea la finanțare.
Oamenii trebuie să-și scoată cazier judiciar pentru reprezentantul legal al firmei, certificatul de cazier fiscal din care să rezulte că nu are fapte înscrise în cazierul fiscal legate de cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naționale, certificate de atestare fiscală, referitoare la obligațiile de plată la bugetul local, respectiv la bugetul de stat, din care să rezulte că nu are datorii scadente neachitate la termen sau neeșalonate. Și multe altele.
Foarte important, pentru că vorbim de fonduri de digitalizarea a IMM-urilor non-IT, în această fază firmele care au avut autorizate acele coduri CAEN de IT au nevoie de acel raport/ adresa întocmită de un expert contabil – membru CECCAR sau auditor financiar CAFR, care va certifica faptul că solicitantul NU a avut venituri din activitățile specifice următoarele clase CAEN:
Instructiune Contractare Digi347 07iunie2024[1] by claus_44 on Scribd
----