Claudiu Zamfir

Programul pentru Digitalizarea IMM: Cum pot antreprenorii români să-și ia, în proiecte, echipamente IT ASUS- prețuri stabile, garanții pe firmă, stocuri

Bogdan Ivascu-Asus Romania

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii din România, care vor să acceseze granturile de câte 20.000-100.000 de euro prin Programul pentru Digitalizarea IMM, au la dispoziție o serie de echipamente IT Asus care oferă o serie întreagă de avantaje și persoanelor juridice, după cum a explicat Bogdan Ivașcu, country manager al Asus  România, într-un webinar StartupCafe susținut de producătorul de laptop-uri și alte echipamente IT.

Urmărește webinarul susținut de ASUS pe StartupCafe - Echipament IT în Programul pentru Digitalizarea IMM:

    Sesiunea de depunere a proiectelor în Programul pentru Digitalizarea IMM a început pe 15 februarie 2023, iar până marți seara, 28 februarie, s-au depus numai 55 de proiecte. Firmele românești micro, mici și mijlocii au însă la dispoziție timp suficient pentru a epuiza bugetul acestui apel de proiecte, de 347,5 milioane de euro, până pe 30 iunie, când urmează să se închidă sesiunea.

    Asus este lider în România pe piața de laptopuri, iar antreprenorii români pot achiziționa produsele sale de la re-sellerii pe care producătorul taiwanez de echipament IT îi are în țara noastră.

    Bogdan Ivașcu, country manager al Asus în România, a explicat avantajele de care beneficiază antreprenorii români care achiziționează, prin proiectele lor de digitalizare IMM, echipamentele IT produse de compania taiwaneză:

    1. Stabilitatea prețurilor. „În momentul de față, Asus are o gamă vastă de produse în România. Dacă vorbim de prețuri, putem acoperi o gamă foarte largă, de la 250 de euro până la peste 4.000 de euro, dacă vorbim despre stații grafice mobile personalizate sau făcute după o configurație la cerere. În privința prețurilor cred că acoperim orice nevoie. Noi considerăm că avem cel mai extins portofoliu de PC-uri din România, iar în privința disponibilității prețurilor  pentru aceste proiecte europene, pe un anumit termen, câteva luni, într-adevăr piața de IT este relativ dinamică în privința prețurilor - vorbim de prețuri la componente, costuri de transport, costuri de producție, care sunt oarecum dinamice. Totuși noi aici prevenim neajunsurile prin stocurile de la parteneri. În România avem cei mai mari parteneri autorizați ASUS, o foarte vastă rețea de parteneriate în țară, re-sellerii de echipamente, care au stocuri disponibile și putem adresa acest neajuns al prețurilor schimbătoare. În plus, în cazul unor proiecte speciale putem accesa anumite fonduri prin care să mai temperăm aceste fluctuații” - a explicat Bogdan Ivașcu.
    2. Producător-distribuitori-parteneri. „Asus are în România o reprezentanță fără activitate comercială. Asus nu poate vinde direct către o persoană fizică sau juridică și atunci face vânzările prin intermediul partenerilor. Noi având o prezență locală de peste 15 ani și ne-am dezvoltat rețeaua de parteneri și clienții pot  achiziționa echipamentele de la acești parteneri ai noștri, care beneficiază de suportul distribuitorilor. În piața românească de IT sunt câteva zeci de distribuitori de la care toate firmele de profil se aprovizionează. Nu suferim din acest motiv, pentru că, la nivel de consultanță, în privința produselor, a disponibilității, a prețurilor și a celorlalte servicii pe care le punem la dispoziție, ne implicăm direct: o dată, discutând cu clienții finali interesați și, în al doilea rând, putem fi contactați prin intermediul paginii Asus și pe portalul nostru de produse comerciale avem o secțiune de contact atât pentru vânzări mai mari, cât și pentru reprezentanții ASUS în orice privință ar fi cazul (vezi la finalul textului lista de link-uri ASUS - n.n.)”.
    3. Garanții pentru persoane fizice și juridice și rețea de service. „Compania Asus, în bogata activitate pe care o are, este un pionier în domeniul echipamentelor IT, a dezvoltat foarte mult gama de produse, astfel încât produsele Commercial au ajuns să aibă ceea ce numim noi unique selling points. Vorbim în primul rând de o garanție peste media celor oferite în mod normal, este o garanție de 3 ani atât pentru dispozitiv, cât și pentru baterie. Garanția standard este de tip free pick up and return. Este acordată atât persoanelor fizice cât și persoanelor juridice, deci nu se face o deosebire, adică serviciile suplimentare de care de obicei beneficiază clientul final pot fi accesate și de persoanele juridice. În plus, aici venim cu o rețea de parteneri de service care să acopere toată țara, astfel încât ne încadrăm atât în legislația de protecție a consumatorului, dar și în anumite norme, suntem în măsură să oferim servicii ca next business day, on site service, accidental damage protection, HDD retention, adică oferim și gama completă de servicii care de obicei este asociată funcționării unei firme sau activității dintr-un anumit domeniu”.
    4. Ce este garanția tip free pick-up and return. „Înseamnă că, în perioada de garanție, dispozitivul în cauză este ridicat de la adresa clientului și dus la service, întors de la service și dus la adresa clientului de către un curier agreat de service-ul autorizat, fără ca clientul să plătească pentru asta. Concret, poate să stea un client într-o zonă foarte depărtată de un centru mare, curierul vine, ridică dispozitivul și îl aduce înapoi după efectuarea testelor în service sau a reparațiilor. Este important să se știe că acolo unde clientul își desfășoară activitatea se poate asigura service chiar dacă este la sute de kilometri depărtare față de un centru autorizat”.
    5. Standard Military (MIL-STD-810). „Produsele din gama Commercial sunt toate testate, certificate după standarde de verificare la nivel militar, toată gama de laptopuri din această zonă beneficiază de certificări Standard Military - 810G, 810H, care reprezintă un set de teste - aproximativ 30 de teste - pe care echipamentele le trec și în urma lor primesc această certificare. Adică sunt testate inclusiv privind umiditatea, temperatura, rezistența balamalelor etc., deci sunt construite pentru a fi folosite intensiv, de către profesioniști. Avem produse dezvoltate pentru anumite industrii, cum ar fi cel medical sau cel hotelier etc.”.
    6. Software de administrare a flotei de dispozitive. „Asigurăm și un soft de management al flotei de dispozitive, care permite controlul funcționalității laptopurilor. Punem la dispoziția firmelor beneficiare inclusiv aceste softuri. Softurile vin odată cu echipamentul, deci în măsura în care este achiziționat echipamentul, softul este disponibil pe echipamentele respective”.
    7. Termene de livrare. „Aici cred că ar trebui să dăm o idee despre dimensiune. Asus este numărul unu în vânzări de laptopuri în România, conform studiilor de piață. Aceasta implică un anumit nivel de stoc. Prin intermediul partenerilor noștri avem stocuri suficiente prin care putem asigura livrarea rapidă. Tot operațional, beneficiem de un depozit în Europa din care putem aduce anumite configurații, precum și de o fabrică de stații, tot în Europa, din care putem asigura configurații personalizate într-un timp foarte bun, marfa poate sosi în 2-3 săptămâni. Dar dacă vorbim de laptopuri și de computere all-in-one, nivelul nostru de vânzări implică un stoc destul de mare, stoc din care cu siguranță putem asigura și cererile acestea de pe proiecte. Mai ales în momentul de față, știind despre ce program de fonduri europene este vorba în piață, avem și noi o pregătire în acest sens și avem stocuri pregătite pentru aceste proiecte”.
    8. Principiul DNSH (Do no significat harm), echipament prietenos cu mediul. „Încă din 2009, Asus a produs primul laptop neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, deci Asus are o preocupare mai veche în acest sens. Ne bucurăm că acum a ajuns în atenția mai multor companii sau autorități. Pentru cei care cumpără produsele Asus prin intermediul unui site putem pune la dispoziție pentru fiecare produs certificate privind emisiile de carbon ale produsului respectiv, partenerii sau cei care aplică în aceste proiecte le pot avea și de la noi. Mergând mai departe, ca amploare a preocupărilor noastre, în anul 2021, 86% din veniturile Asus la nivel mondial au fost generate de produse eco-friendly, cum sunt ele înecadrate, iar în momentul de față peste 90% din ambalajele folosite pentru produsele Asus sunt din materiale reciclate. Avem și un istoric pe partea de reciclare a dispozitivelor sau a părților de dispozitive predate  înapoi de clienți - sunt mii de tone reciclate de-a lungul timpului. De aceea, preocuparea noastră este mai veche și acum își găsește un ecou mai bun în ceea ce se întâmplă într-un cadru mai larg”.
    9. Achizițiile prin platforma PNRR pentru echipamentele peste pragul valoric de 270.120 de lei. „Suntem și noi conștienți de aceste praguri. Pe de-o parte suntem pregătiți să oferim consultanță noi direct, dar și prin partenerii noștri și prin portofoliul nostru de colaboratori din România, avem parteneri care au capacitatea de a depune oferte în portalurile respective. Mai mult, colaborăm cu consultanți în domeniu, care pot ghida firmele respective în întocmirea proiectului, depunerea lui, urmărirea și așa mai departe. Deci aici cumva suferim din faptul că nu putem să vindem direct către vreo entitate si suntem împinși să ne asigurăm că lucrurile acestea funcționează și funcționează foarte bine și feedback-ul pe care îl avem este foarte bun, partenerii au reușit să depună cu succes, să  acceseze și așa mai departe. Sunt parteneri cu experiență, care sunt obișnuiți cu rigorile acestor achiziții, parteneri mari, cu cifre de afaceri de multe zeci de milioane în domeniul respectiv”.

    Linkuri utile:

    Parallax

    Vizualizari
    3605
    Conţinut
    Parerea ta despre articol
    Adauga comentariu

    - Ultimele știri -

     


      Ultimele știri