Denisa Crăciun
Magazinul online elefant.ro a organizat în perioada 24 - 31 octombrie elefantFest, un târg de carte online la care au participat aproape 1 milion de vizitatori și la care au avut loc 93 de lansări de carte, dintre care 35 cu autori români și 58 cu autori străini.
Fiecare cumpărător a plecat în medie cu 5 cărți de la această ediție a târgului care s-a derulat simultan în România și Republica Moldova.
De asemenea, cititorii au avut acces la peste 30.000 de titluri în română și peste 600.000 de cărți în engleză.
În plus, 75% dintre vizite au fost făcute de pe mobil și 25% de pe desktop/laptop.
La capitolul „titluri preferate”, cititorii au ales ficțiunea, 33% dintre achiziții fiind din această categorie, urmate de cărțile pentru copii (26% ), cele de dezvoltare personală (20%) și volumele de istorie și biografii (7%), arată elefant.ro într-un comunicat transmis marți StartupCafe.ro.
Cele mai vizionate lansări cu autori români i-au avut ca protagoniști pe Igor Bergler, Gabriel Liiceanu și Sorin Antohi și, pe de altă parte, cele mai vizionate lansări cu autori străini sunt: Jessica Bruder, Asha Lemmie și Judson Brewer.
Bestsellerul ediției a fost “Când corpul spune nu. Costul stresului ascuns”, de Gabor Mate, iar dintre noutăți, titlul cel mai căutat a fost “Între două lumi”, de Suleika Jaouad.
„La ediția aceasta am dorit să oferim o perspectivă proaspătă asupra literaturii americane contemporane. Astfel, dintre cele 58 de lansări cu autori străini, 26 au avut ca protagoniști autori americani. Am avut o "distribuție" excelentă în tot programul de lansări, ceea ce ar fi imposibil de reprodus la un târg în format fizic. Feedback-ul de la edituri este, de asemenea, unul excelent”, spune Adrian Dinu, director comercial carte la elefant.ro.
Elefant Online SA, compania ce operează elefant.ro, a obținut în primele 6 luni ale anului 2021, o valoare a GMV (gross merchandise value) de peste 120 milioane de lei, marcând astfel o creștere medie anuală de 31% la nivelul ultimilor doi ani.
elefant.ro este un retailer online din Romania, care oferă clienților o gamă extinsă de produse cu livrare prin curier, în punctele de livrare proprii din București și din țară, precum și prin partenerii strategici la nivel național. Fondat în 2010, Elefant s-a extins și în afara țării deschizând o filială la Chișinău, în Republica Moldova - magazinul online local elefant.md.