Harta consumului de gaming online în UE: O treime dintre românii care intră pe net joacă sau descarcă jocuri
Claudiu Zamfir

Harta consumului de gaming online în UE: O treime dintre românii care intră pe net joacă sau descarcă jocuri

Thumbnail

O treime dintre românii care intră pe internet joacă online sau descarcă jocuri de pe net, potrivit unor date publicate marți de Eurostat, relevante pentru antreprenorii din gaming, un business destul de bine reprezentat și în România.

Datele colectate în anul 2018 ne ajută să ne facem o idee despre potențialul din România al pieței jocurilor și se pare că mai e mult loc de creștere aici. În câteva calcule, cam așa ar arăta situația consumului de jocuri online din România comparativ cu cele mai mari piețe din UE:

Conform Eurostat, puțin peste 80% dintre gospodăriile din România au acces la internet (date din anul 2017), noi fiind pe locul al cincilea din coadă, în UE (la egalitate cu Slovenia). Asta la o populație oficială de 20 de milioane de locuitori (conform celui mai recent recensământ, din 2011). O altă statistică relevantă spune că în anul 2018 circa 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani foloseau internetul zilnic (penultmul loc în UE).

În fine, dintre românii cu vârste de 16-74 de ani care au intrat pe internet, 33% au jucat online sau au descărcat jocuri. La categoria de vârstă 16-24 de ani, procentul crește la 57%, iar la intervalul de vârstă 55-74 de ani scade la 15%.

Ca procent, România este la media Uniunii Europene în privința consumului de jocuri pe internet, dar în cifre absolute putem să ne dăm seama că suntem foarte jos, ca piață, având în vedere populația totală, accesul populației la internet și măsura în care populația și accesează internetul.

Thumbnail

O piață din UE mult mai mare este Germania: la o populație totală de 83 de milioane de oameni, 95% dintre gospodării au acces la internet. De asemenea, 87% din populația cu vârste de 16-74 de ani intră zilnic pe internet. Când vine vorba de gaming, 38% din germanii cu vârste de 16-74 de ani care folosesc internetul joacă online sau descarcă jocuri de pe net.

Și Franța e o piață europenă mare: la o populație totală de 67 de milioane de locuitori, aproape 90% dintre gospodării au acces la internet. 75% dintre francezii cu vârste de 16-74 de ani intră zilnic pe internet, iar 33% dintre utlizatorii de internet au jucat online sau au descărcat jocuri în ultimele 3 luni.

Marea Britanie se arată și ea ca o piață generoasă: la o populație totală de 67 de milioane de locuitori, accesul gospodăriilor la internet ajunge la 96%. De asemenea, în jur de 90% dintre britanicii cu vârste de 16-74 de ani intră zilnic pe internet, iar 35% dintre utilizatorii de internet din acest interval demografic joacă sau descarcă jocuri de pe net.

În UE, cel mai mare procent de internauți cu vârste de 16-74 de ani care joacă online sau descarcă jocuri de pe internet îl are Olanda: 47%. Cu o populație de circa 17 milioane de locuitori, Olanda are și cel mai mare procentaj de gospodării cu acces la internet, aproape 100%. De asemenea, în jur de 90% dintre olandezii cu vârste de 16-74 de ani folosesc zilnic internetul.

Thumbnail

Revenind la România, afacerile din domeniul jocurilor video nu sunt mari, dar sunt în creștere. În total, veniturile cumulate ale producătorilor români de jocuri video au crescut de la 114 milioane de dolari în 2014 la 145 milioane de dolari în 2016, conform unor date de la Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA).

În anul 2017, în firmele românești care fac jocuri activau circa 6.000 de developeri.

Printre cei mai activi producători români din industria de gaming se numără: Amber Studio, AMC RO Studio, Critique Gaming Studios, Quantic Beans, Rikodu, Sand Sailor Studio.

Antreprenorul Dragoș Hâncu, unul dintre fondatorii Amber Studio, estimează că firma sa va termina anul 2019 cu venituri de 12 milioane de dolari. „Lucrăm 80% cu SUA, restul cu Europa”, a menționat șeful Amber Studio, la o conferință, acum o lună.

„Salariul mediu pentru programatori este undeva la 3.000 de euro net. Salariul mediu pentru testeri, care este nivelul de jos, este undeva la 2.500 de lei. Pe companie, să zicem că salariul mediu este de 1500-2000 de euro”, a mai spus fondatorul Amber Studio, despre nivelul de salarizare din firma sa.

Parallax

Vizualizari
9633
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings