Claudiu Zamfir

Recordul de livrări al unui curier Glovo, în România

Glovo - 2023

Serviciul de livrări Glovo a ajuns la un număr total de peste 6.500 de curieri care lucrează în România prin intermediul aplicației, compania spaniolă dezvăluind și care este recordul de livrări stabilit de un curier, pe piața românească.

În cei 5 ani de când este prezentă pe piața din România, aplicația Glovo a ajuns la o flotă parteneră de peste 6.500 de curieri activi care livrează prin intermediul platformei. Recordul pentru cele mai multe comenzi livrate îi revine unui curier din care a onorat aproape 34.000 de comenzi de-a lungul celor 5 ani, a precizat firma, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro. Curierii pot lucra pe cont propriu sau ca angajați ai unor firme terțe, partenere Glovo.

În prezent, Glovo are în România o echipă proprie de circa 200 de angajați permanenți și spune că vrea să mai recruteze. România este un hub regional - este cea mai mare piață din regiune și ocupă al doilea loc în rețeaua Glovo, care este formată din 25 de țări. În acest context, în biroul din București activează și echipele regionale care asigură, alături de echipele locale, continuarea operațiunilor Glovo din România, Republica Moldova, Serbia, Croația, Muntenegru, Slovenia, Bosnia și Herțegovina și Bulgaria.

Glovo este disponibil în 75 de orașe din România, iar printre cele mai active orașe în care platforma operează se numără București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Numărul de parteneri Glovo a continuat să crească, iar în prezent cuprinde peste 12.000 de locații partenere active, din diferite categorii de produse, un procent semnificativ fiind reprezentat de întreprinderi mici și mijlocii (IMM).

De la lansarea Glovo pe piața din România, utilizatorii au plasat peste 66 de milioane de comenzi, fiind livrate peste 275 de milioane de produse.

Un utilizator din Cluj-Napoca a plasat 3.328 de comenzi în ultimii 5 ani. Aceasta înseamnă că acest utilizator a efectuat, în medie, aproximativ 2 comenzi pe zi, timp de 5 ani.

Pe de altă parte, cea mai scumpă comandă înregistrată pe Glovo îi revine unui utilizator care a comandat produse de la supermarket în valoare de aproximativ 12.000 de euro.

Veniturile Glovo România au crescut în pandemie, dar firma tot pe pierderi a rămas

În 2021, Glovo România (firma GlovoappRO SRL din București) a obținut venituri totale de aproape 294 de milioane de lei (60 milioane euro), în creștere cu 70% față de anul 2020. Creșterea veniturilor obținute de startup-ul spaniol cu afacerea din România este cu atât mai importantă cu cât în anul 2020, când a lovit pandemia în Europa, firma românească a Glovo  crescuse deja de 5 ori ca venituri (ajungând la 172 milioane lei), față de anul 2019.

Dar a avut și cheltuieli mari. În anul 2021, Glovo România a „ars” 343 de milioane de lei (70 milioane euro). Rezultat: pierderi de 49 de milioane de lei (10 milioane euro) pe anul 2021. Practic Glovo România nu reușește să ajungă măcar la break-even nici în anul 2021, după ce în 2020, primul an al pandemiei, ieșise pe minus cu 12,8 milioane de lei (circa 2,6 milioane euro). Astfel, Glovo România și-a adâncit de aproape 4 ori pierderea în anul 2021 față de 2020.

În tot acest timp, Glovo s-a extins, crescându-și și echipa din România de la 47 de angajați în anul 2020 la 70 de salariați în 2021. În 2022, startup-ul catalan s-a extins și mai mult. În primul rând, a preluat 147 de salariați de la foodpanda, afacere pe care a integrat-o din anul 2022 în operațiunile sale românești. Alți 89 de oameni de la foodpanda au fost disponibilizați de Glovo când a preluat această aplicație.

La rândul său, foodpanda România a avut în anul 2021 venituri de 170 de milioane de lei (35 milioane euro), dar a ieșit și ea pe pierderi cu 36 de milioane de lei (7,5 milioane euro), pe care nu le-am inclus în rezultatele Glovo.

Startup-ul Glovo a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Serviciul catalan de livrări prin aplicație Glovo a pătruns în România în anul 2018. La nivel global, aplicația de livrări este prezentă în peste 3.500 de orașe din 25 de țări, are 3.500 de angajați și peste 75.000 de curieri activi lunar.

Glovo este deținut (în proporție de 94%) de gigantul german Delivery Hero, de la care Glovo a și preluat foodpanda România (și HipMenu). Unicornul iberic obținuse investiții de capital de risc de cel puțin 1,2 miliarde de dolari înainte să fie cumpărat majoritar de nemți.

Urmărește un interviu StartupCafe.ro cu Sacha Michaud, cofondator Glovo:

Parallax

Vizualizari
1634
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri