Redactia StartupCafe.ro

Încă o demisie de la vârful Glovo: Managerul general pe România și Moldova, Iustinian Belghir, pleacă din compania de livrări

curier-glovo-spania-dreamstime

Managerul general al Glovo România & Moldova, Iustinian Belghir, va pleca din companie, de la 1 mai 2023, relatează Profit.ro, aceasta fiind a doua importantă demisie din startup-ul de livrări, anunțată în anul 2023

„Decizia este una personală, pe viitor doresc să mă implic într-o serie de proiecte în afara companiei. Compania Glovo rămâne dedicată pieței din România și va continua planurile de dezvoltare la nivel local” - a confirmat Belghir, pentru Profit.ro.

Iustinian Belghir lucrează la Glovo de aproape 3 ani. Potrivit acestuia, funcția de general manager va fi preluată interimar de Alexandra Dinovici.

Reamintim că tot anul acesta a plecat de la Glovo și Victor Răcariu, care conducea de la București operațiunile companiei spaniole de livrări pentru Europa de Sud-Est.

Glovo în România: pierderi de aproape 4 ori mai adânci în 2021 față de 2020, în ciuda încasărilor mari

În 2021, Glovo România (firma GlovoappRO SRL din București) a obținut venituri totale de aproape 294 de milioane de lei (60 milioane euro), în creștere cu 70% față de anul 2020. Creșterea veniturilor obținute de startup-ul spaniol cu afacerea din România este cu atât mai importantă cu cât în anul 2020, când a lovit pandemia în Europa, firma românească a Glovo  crescuse deja de 5 ori ca venituri (ajungând la 172 milioane lei), față de anul 2019.

Dar a avut și cheltuieli mari. În anul 2021, Glovo România a „ars” 343 de milioane de lei (70 milioane euro). Rezultat: pierderi de 49 de milioane de lei (10 milioane euro) pe anul 2021. Practic Glovo România nu reușește să ajungă măcar la break-even nici în anul 2021, după ce în 2020, primul an al pandemiei, ieșise pe minus cu 12,8 milioane de lei (circa 2,6 milioane euro). Astfel, Glovo România și-a adâncit de aproape 4 ori pierderea în anul 2021 față de 2020.

În tot acest timp, Glovo s-a extins, crescându-și și echipa din România de la 47 de angajați în anul 2020 la 70 de salariați în 2021. În 2022, startup-ul catalan s-a extins și mai mult. În primul rând, a preluat 147 de salariați de la foodpanda, afacere pe care a integrat-o din anul 2022 în operațiunile sale românești. Alți 89 de oameni de la foodpanda au fost disponibilizați de Glovo când a preluat această aplicație.

La rândul său, foodpanda România a avut în anul 2021 venituri de 170 de milioane de lei (35 milioane euro), dar a ieșit și ea pe pierderi cu 36 de milioane de lei (7,5 milioane euro), pe care nu le-am inclus în rezultatele Glovo.

Startup-ul Glovo a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Serviciul catalan de livrări prin aplicație Glovo a pătruns în România în anul 2018. La nivel global, aplicația de livrări este prezentă în peste 3.500 de orașe din 25 de țări, are 3.500 de angajați și peste 75.000 de curieri activi lunar.

Glovo este deținut (în proporție de 94%) de gigantul german Delivery Hero, de la care Glovo a și preluat foodpanda România (și HipMenu). Unicornul iberic obținuse investiții de capital de risc de cel puțin 1,2 miliarde de dolari înainte să fie cumpărat majoritar de nemți.

Urmărește un interviu StartupCafe.ro cu Sacha Michaud, cofondator Glovo:

 

Parallax

Vizualizari
8290
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.594
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.92

publishing: 3.11

expertise: 0.08

rating: 1.594

Articole publicate : 826
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri