​Sase pasi catre un startup de succes
Utilizator neî… (neverificat)

​Sase pasi catre un startup de succes

Imagine principala
​SASE PASI pentru un startup de succes

Fiecare antreprenor isi doreste sa aiba o afacere cat mai dezvltata, cu venituri cat mai mari. Ce faci pentru a reusi? Un bun model pare a fi sistemul prin care au trecut majoritatea companiilor de tehnologie dezvoltate in Silicon Valley, potrivit Time, care a publicat un scurt ghid pentru startupuri pornind de lucrurile pe care le au in comun acestea de-a lungul evolutiei.


1. Stai cu ochii pe competitie


Poate ca suna plictisitor sau nu la fel de bine ca prezentarea proiectului in fata investitorilor, insa realitatea e ca destinul unui startup este conditionat de documentarea prealabila, iar observarea competitorilor este vitala pentru a intelege unde exista oportunitati de dezvoltare, fie ca e vorba de crearea unui produs mai bun sau vizarea unui alt segment de piata.


2. Cautarea si definirea profilelor clientilor


E important sa stai de vorba cu potentialii clienti si sa afli ce preferinte sau idei au si ei, la randul lor, pentru a sti care iti este piata de desfacere. Afland cine e potentialul client ce va plati pentru produsul sau serviciul tau, te poti concentra si pe descoperirea modului in care ii poti fideliza, astfel incat sa cumpere si a doua sau a treia oara. Acest lucru se traduce prin si mai multa documentare, printre altele, si studierea unor date demografice, cercetarea obiceiurilor de consum etc.


3. Proprietatea intelectuala


Daca dezvolti un produs sau un serviciu, chiar daca pare banal, inregistrarea marcii, brevetelor de inventii (patentelor, dupa cum sunt cunoscute in limba engleza) reprezinta un pas important in securizarea afacerii si unul mai aproape de un potential succes. In plus, prin inregistrarea brevetelor, potentialii competitori nu se vor putea folosi de schitele sau de ideile tale si, in plus, nici nu poti fi dat in judecata de alti competitori care folosesc solutii similare, iar inregistrarea marcii garanteaza ca nimeni nu iti va folosi numele.


4. Angajeaza oameni talentati care sa te ajute


Degeaba ai viziune, daca nu poti sa executi de unul singur. Dave McClure, unul dintre fondatorii acceleratorului 500 Startups, spune ca trioul castigator e format dintr-un om de vanzari, un designer si un “hacker”. Gaseste-ti partenerii care sa acopere toate necesitatile si nu lucra de unul singur este concluzia.


5. Afla ce bani iti trebuie si socoteste bine


Din momentul in care ai o companie functionala si oameni de platit, ai si cheltuieli pe masura. Ca sa supravietuiesti, poti sa “strangi cureaua” si sa incerci sa tii cheltuielile la minimum (“bootstrapping”, in engleza) daca vrei sa ai 100% control asupra afacerii sau poti incerca sa intri intr-un incubator sau accelerator de business (vezi aici o lista cu acceleratoare pentru startupuri de tehnologie), unde vei primi o finantare, dar va trebui sa cedezi o parte din companie. Acelasi lucru este valabil si in cazul in care esti in cautarea unui investitor de tip angel, parteneri externi sau fonduri de investitii.


(Vezi aici cum functioneaza un fond de investitii)


6. Supravietuieste lansarii


Chiar daca nu e obligatoriu sa treci prin toti pasii de mai sus, cert e ca, pana in momentul lansarii, toate startupurile sunt invizibile. Abia apoi ajung in atentia publicului, asa ca e momentul sa te ocupi de promovare: branding,  marketing, lucruri pe care, de cele mai multe ori, antreprenorii le subestimeaza. Prin urmare, nu e de mirare că, în cazul startupurilor de tehnologie din SUA, jumatate dintre ele esueaza in mai putin de cinci ani de la momentul in care au fost incepute.

Parallax

Vizualizari
75
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings