Claudiu Zamfir
Proprietarii de mașini vor putea închiria către alți șoferi autoturismele, prin aplicația Uber, printr-un nou serviciu de carsharing pe care compania a anunțat joi că îl va extinde la nivel mondial.
„Pentru momentele în care utilizatorii Uber vor fi nevoiți să conducă pe cont propriu, Uber extinde Uber Carshare la nivel global: un produs nou care va permite utilizatorilor să împrumute o mașină când au nevoie de una. Transformând orice mașină într-una care poate fi folosită și de altcineva, oamenii vor contribui la transformarea cartierelor în zone de locuit mai plăcute” - a precizat Uber, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Anunțul a fost făcut joi, la Londra, la evenimentul anual Uber GO GET.
Uber a introdus serviciul de închirieri auto peer-to-peer mai întâi în Australia, după ce a cumpărat un startup de la Antipozi, cu acest model de business, Car Next Door, în ianuarie 2022.
Iată acum că Uber intenționează să extindă la nivel global acest serviciu, prin care oamenii își vor putea scoate propriile mașini la închiriat către alte persoane. Proprietarul autoturismului va avea libertatea să stabilească prețul final de închiriere și să decidă asupra disponibilității vehiculului către clienți, potrivit TechCrunch.
În România, un startup cu un serviciu asemănător a fost lansat la în 2019, Perpetoo. De asemenea, un alt startup românesc, Mașini la cheie, intermediază închirierea autoturismelor între companii de profil și consumatori.
Uber a mai anunțat că introduce și funcții ecologice, care implică șoferii de mașini electrice.
De exemplu, funcția Battery-Aware Matching respinge automat cursele „prea lungi” pentru nivelul bateriei mașinii, pentru ca automobilul electric să nu rămână în pană.
Tehnologia Uber Green va analiza în timp real factori precum prețul încărcării bateriei mașinii electrice, timpul de încărcare și traficul, urmând să recomande cum și unde șoferii își pot încărca automobilul. Ideea este ca șoferii de electrice să-și maximizeze câștigurile.
De asemenea, pe viitor, șoferii vor putea plăti, porni încărcarea și monitoriza progresul încărcării prin intermediul aplicației Uber.
Astfel, Uber anunță că investește 800 de milioane de dolari în toate aceste resurse care să ajute șoferii să treacă cât mai repede la mașini electrice.
„Așa cum afirmă șoferii care aleg să conducă cu Uber, costurile unei mașini electrice nu sunt, însă, singura barieră. Unul dintre obstacolele cu care se confruntă șoferii este găsirea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice. Între efortul de găsi un loc pentru încărcarea mașinii și stresul de a nu pierde orele de vârf, șoferii Uber sunt puși sub presiune” - mai spune compania americană.