Denisa Crăciun
Aproape 60% dintre români vor să cumpere ceva de Black Friday, iar hainele rămân printre preferințele cumpărătorilor și în 2021, cu 23% potențial de achiziție, urmate de încălțăminte, cu aproape 10% potențial de cumpărare, conform unui studiu Kantar, prezentat, joi, de Fashion Days, unul dintre cele mai mari magazine online de haine și încălțăminte din România.
„Încălțămintea este mai jos. Constant a fost mai jos de Black Friday. 10% potențial de achiziție. Ce este important de spus este că încălțămintea este în creștere însă zona de îmbrăcăminte este într-o creștere accentuată față de anul trecut și față de acum 2 ani de zile”, a spus directorul general Fashion Days, Robert Berza.
De asemenea, el susține că pentru companii, Black Friday este evenimentul care aduce cel mai mare număr de clienți.
Fashion Days a arătat că evenimentul Black Friday de anul acesta are un awareness de 90%.
Black Friday va începe oficial pe Fashion Days pe 10 noiembrie și va dura 3 zile, peste 2 milioane de produse fiind disponibile în oferta retailerului fashion anul acesta.
Fashion Days, înființat în 2008 și cumpărat de eMag în 2015, a anunțat că va începe Black Friday miercuri, și nu vineri, întrucât s-ar fi suprapus cu compania de comerț online, care dă startul reducerilor pe 12 noiembrie.
Magazinul online de haine, încălțăminte și accesorii a prezentat statisticile pentru anul 2021 și spune că în această perioadă a avut o creștere de 92% a veniturilor față de 2019, perioada pre-pandemie.
Robert Berza spune că de Black Friday, 80% din valoarea stoc va fi la cel mai bun preț din acest an, iar în depozitele magazinului de fashion se vor afla produse în valoare de 230 milioane de lei, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului 2020.
Directorul general al retailerului fashion a mai spus că livrarea prin easybox este preferată de clienții magazinului online pentru că este gratuită.
„Este o metodă excelentă, foarte apropiată de fashion în realitate, pentru că toate produsele fashion intră ușor acolo, sunt ușor de transportat. Satisfacția clienților este mult crescută pentru lockere și nu știu dacă eram prea mulți care credeam că în 2021 o să trecem de 40% din produsele livrate acolo. Deja am trecut de 60%. Media e pe acolo, pe la 60%, dar eu cred că anul viitor o să avem cel puțin pentru București și Ilfov iarăși niște cifre cel puțin surprinzătoare”, a spus Roberta Berza.
În 2021, compania spune că a crescut investiția cu 60% în digital, pentru promovare, inclusiv în zona Google și Facebook.
„Pentru zona de brand eram atât dependenți de TV, cât și focusați pe TV, în 2019 final și 2020 început. Ce ne-am dat seama este că deși oamenii poate petrec uneori mai mult timp în casă decât înainte, mai lipiți de media, de fapt, consumul lor s-a dus extrem de mult în alte zone, de aceea mixul s-a schimbat foarte mult pentru noi, am investit mult mai mult în digital, am crescut cu 60% investiția în digital. Cifrele pentru YouTube, Instagram și Tik Tok sunt evident de ordinul 100% sau mai mult”, spune directorul general Fashion Days.
Aplicația de mobil generează pentru retailerul de îmbrăcăminte și încălțăminte peste 76% din venituri.
Pentru 2022, focusul companiei va fi mai mult pe YouTube și Instagram decât pe TV pentru zona de promovare.
Pentru viitor, compania vrea să implementeze serviciul Buy now, Pay later, care oferă clienților posibilitatea de a plăti eșalonat sau mai târziu.
Fashion Days a fost fondat în anul 2008 de către doi antreprenori elvețieni: Jan Vichr și Markus Okumus. În 2015, magazinul online a fost preluat de eMag (brand operat de firma Dante International). eMag și Fashion Days se află acum în portofoliul fondului de investiții sud-african Naspers, alături de alte afaceri online care operează în România: OLX, Autovit.ro, PayU etc.
În luna iunie 2020, Fashion Days a anunțat campania Romanian Corner, prin care a invitat pe platformă branduri românești de haine și accesorii, pentru a ajuta producția autohtonă mai ales în perioada aceasta de criză coronavirus COVID-19.