Claudiu Zamfir
Startup-ul Glovo, prin care bicicliștii fac un ban în plus livrând mâncare de la restaurante, cu ajutorul unei aplicații de mobil, mai adaugă un oraș din România în care operează.
De marți, 17 decembrie 2019, livratorii Glovo lucrează și în Ploiești, un oraș de peste 200.000 de locuitori.
Potrivit startup-ului spaniol, ploieșetenii care folosesc Glovo au posibilitatea de a comanda mâncare, de a face cumpărături, de a primi sau trimite pachete sau pur și simplu de a comanda orice din orașul lor.
Astfel, lista orașelor românești care au Glovo ajunge la 10, cu: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Constanța, Sibiu și Arad.
„Decizia de extindere în Ploiești este una firească având în vedere potențialul economic și comercial al orașului, în care sunt concentrate companii ce generează peste jumătate din veniturile întregului județ Prahova” - spun cei de la Glovo, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Glovo este un marketplace care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească orice.
În aplicație există categorii predefinite de unde utilizatorii pot alege în funcție de ce își doresc să comande - Mâncare, Magazine, Supermarket, Drogherie sau Băuturi. În plus, prin butonul "Orice", utilizatorii pot comanda orice doresc din orașul lor, precum obiecte decorative sau echipament sportiv de la magazinul preferat, cu condiția sa se încadreze în dimensiunile cutiei Glovo și să nu depășească 9 kg.
Categoria "Curier Rapid" este folosită pentru a trimite în mai puțin de o oră pachete sau plicuri în oraș, respectând dimensiunile menționate. Serviciul permite livrarea de documente sau recuperarea obiectelor uitate acasă, la birou sau la prieteni, precum ochelari, chei, genți pentru ora de sport etc.
În cei 4 ani de când a fost înființat, Glovo a obținut în total investiții de peste 300 de milioane de euro.
Startup-ul a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.
Glovo s-a impus destul de repede în Europa, cu servicii de livrare prin curieri parteneri, care își folosesc bicicletele, motoretele sau mașinile personale.
Într-un sistem asemănător cu Uber, Glovo apelează la curieri colaboratori, ca persoane fizice autorizate (PFA) în România, sau frelanceri ori self-employed la nivel internațional, care preiau comenzi prin intermediul aplicației de mobil deținute de startup-ul spaniol.
În mai 2018 Glovo a intrat în București, capitala României fiind unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere a înrolării livratorilor, conform publicației americane TechCrunch. În principal, bucureștenii utilizează Glovo pentru a comanda mâncare de la restaurante. În România, serviciul este disponibil și în Cluj, Timișoara, Iași.
Potrivit Glovo, până în acest moment, în România, peste 5 milioane de produse au fost comandate prin intermediul aplicației.
Pe piața românească, cei mai mari concurenți ai Glovo sunt Uber Eats, Food Panda, Hipmenu sau Caserola.ro.
Glovo operează în toate marile capitale din Europa și EMEA, precum Roma, Madrid, Paris, Kiev, Nairobi, dar și în 9 țări din America de Sud precum Peru, Argentina, Ecuador și Panama, fiind prezent în peste 257 de orașe din 33 de state.