Glovo a dat 35 milioane Euro pe o platformă de livrări poloneză
Claudiu Zamfir

Glovo a dat 35 milioane Euro pe o platformă de livrări poloneză

Thumbnail

Startup-ul spaniol de livrări Glovo, care operează și în România, a cumpărat o platformă poloneză de livrări de mâncare de la restaurante, suma tranzacției fiind de 35 de milioane de euro, scrie miercuri Tech.eu.

Glovo a preluat astfel oficial platforma poloneză Pizza Portal, de la compania AmRest Holding SE. Încă din august 2019 Glovo semnase acordul cu AmRest, iar acum s-a finalizat tranzacția.

Fondat în 1993, în Polonia, AmRest Holding este un operator independent de localuri în franciză sub brandurile internaționale KFC, Pizza Hut, Burger King și Starbucks. Compania poloneză este cea care readuce acum în România fast-food-ul  Burger King.

Revenind la Glovo, startup-ul spaniol se extinde puternic în Polonia, unde a anunțat că va deschide un hub tehnologic. Centrul de la Varșovia va fi al doilea astfel de hub al Glovo, după cel de la Barcelona, și primul din afara Spaniei. La Varșovia, centrul tehnologic al Glovo va începe cu 50 de angajați - ingineri și alți lucrători tehnici. Ulterior, hubul va crește la 300 de persoane, pentru suport tehnic non-stop.

În cei 4 ani de când a fost înființat, Glovo a obținut în total investiții de aproape 290 de milioane de euro.

Startup-ul a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.

Glovo s-a impus destul de repede în Europa, cu servicii de livrare prin curieri parteneri, care își folosesc bicicletele, motoretele sau mașinile personale. Într-un sistem asemănător cu Uber, Glovo apelează la curieri colaboratori, ca persoane fizice autorizate (PFA) în România, sau frelanceri ori self-employed la nivel internațional, care preiau comenzi prin intermediul aplicației de mobil deținute de startup-ul spaniol.

În mai 2018 Glovo a intrat în București, capitala României fiind unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere a înrolării livratorilor, conform publicației americane TechCrunch. În principal, bucureștenii utilizează Glovo pentru a comanda mâncare de la restaurante. În România, serviciul este disponibil și în Cluj, Timișoara, Iași.

Pe piața românească, cei mai mari concurenți ai Glovo sunt Uber Eats, Food Panda, Hipmenu sau Caserola.ro.

Vizualizari
865
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings