Glovo, după amenda de la ANPC, anunţă că va chema curierii la instruire
Raluca Abrihan

Glovo, după amenda de la ANPC, anunţă că va chema curierii la instruire

Thumbnail

Trei firme care gestionează aplicații de livrare mâncare au fost amendate de ANPC pentru mai multe nereguli. În urma acestei sancţiuni reprezentanţii aplicaţiei Glovo au anunţat că îşi vor chema curierii la instruire.

“Ca prim pas în urma acestei sesizări, vom crea o serie de întâlniri cu toți curierii la sediul Glovo pentru a-i instrui despre modalitățile corecte de curățare a cutiilor și la cât timp trebuie făcută această acțiune. În următoarele zile, vom avea o primă întâlnire cu o firmă specializată, nemailăsând această acțiune în sarcina livratorilor,” au precizat reprezentanții Glovo.

ANPC a amendat operatorii economici care gestionează aplicații de livrare a mâncării Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL și SC Hellohungry SA, care au fost amendate cu 15.000 de lei și au primit avertismente.
Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamațiilor înregistrate la Comisariatul de Protecția a Consumatorilor din Municipiul București cu privire la faptul că nu au fost onorate și respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afișate, precum și nefuncționarea sistemului de efectuare a plății la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL și SC Hellohungry SA.

"În cazul operatorului economic SC Glovoappro SRL, ce deține aplicația glovoapp.com au fost instrumentate șase reclamații, constatându-se că operatorul economic denotă un comportament incorect în relația cu consumatorii.
Din verificarea modului de compartimentare a rucsacelor de transport comenzi produse alimentare, s-a constatat faptul că pereții reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse, iar din declarațiile verbale ale angajaților a reieșit faptul că igienizarea acestora se realizează cu servețele umede, bicarbonat de sodium, alcool sanitar sau în cadă proprie de acasă prin spălare, fără a avea cunoștință de alte procedee de igienizare.

Astfel, și în acest caz s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalități de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori și nici de igienizare a genților termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 5.000 lei și avertisment", arată ANPC.

Glovo a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.
Startup-ul s-a impus destul de repede în Europa, cu servicii de livrare prin curieri parteneri, care își folosesc bicicletele, motoretele sau mașinile personale. Într-un sistem asemănător cu Uber, Glovo apelează la curieri colaboratori, ca persoane fizice autorizate (PFA) în România, sau frelanceri ori self-employed la nivel internațional, care preiau comenzi prin intermediul aplicației de mobil deținute de startup-ul spaniol.

În mai 2018 Glovo a intrat în București, capitala României fiind unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere a înrolării livratorilor, conform publicației americane TechCrunch. În principal, bucureștenii utilizează Glovo pentru a comanda mâncare de la restaurante. În România, serviciul este disponibil și în Cluj, Timișoara, Iași.

Vizualizari
8787
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings