Glovo, Foodpanda și Takeaway.com, amendate de Protecţia Consumatorului
Raluca Abrihan

Glovo, Foodpanda și Takeaway.com, amendate de Protecţia Consumatorului

Thumbnail

ANPC a amendat operatorii economici care gestionează aplicații de livrare a mâncării Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL și SC Hellohungry SA, care au fost amendate cu 15.000 de lei și au primit avertismente, anunță autoritatea, potrivit Mediafax.

Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamațiilor înregistrate la Comisariatul de Protecția a Consumatorilor din Municipiul București cu privire la faptul că nu au fost onorate și respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afișate, precum și nefuncționarea sistemului de efectuare a plății la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL și SC Hellohungry SA

Au fost transmise prin email invitațîi către acești operatori economici, iar acțiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenție aplicându-se sancțiuni contravenționale în valoare de 15000 lei și trei avertismente.

La extinderea verificărilor s-au solicitat documente din care să reiasă ultimele 15 livrări efectuate cât și denumirea operatorilor economici de la care au fost preluate comenzile, lista unităților de alimentație publică cu care dețîn contracte de colaborare, precum și modele de contracte încheiate cu aceștia, documente care să ateste autorizarea echipamentelor în care sunt transportate comenzile, termenii și condițiile de utilizare a site-urilor sau platformelor pe care le dețîn.

În cazul SC Food Panda SRL căreia îi aparține aplicația foodpanda.ro au fost instrumentate cinci reclamații care nu s-au putut concluziona și au fost soluționate amiabil.

La momentul efectuării controlului s-a procedat la verificarea rucsacelor de transport comenzi produse alimentare și s-a constatat faptul că pereții reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de cele reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse.

Totodată, din declarațiile verbale ale angajaților care efectuau activități de transport produse alimentare cu rucsace termoizolante, a rezultat că igienizarea acestora se realiza cu șervețele umede, alcool sanitar, fără a avea cunoștință de alte procedee de igienizare.

Din verificările efectuate s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalități de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori și nici o procedură de igienizare a genților termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancționat contravențional cu avertisment.

În cazul operatorului economic SC Glovoappro SRL, ce deține aplicația glovoapp.com au fost instrumentate șase reclamații, constatându-se că operatorul economic denotă un comportament incorect în relația cu consumatorii.

Din verificarea modului de compartimentare a rucsacelor de transport comenzi produse alimentare, s-a constatat faptul că pereții reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse, iar din declarațiile verbale ale angajaților a reieșit faptul că igienizarea acestora se realizează cu servețele umede, bicarbonat de sodium, alcool sanitar sau în cadă proprie de acasă prin spălare, fără a avea cunoștință de alte procedee de igienizare.

Astfel, și în acest caz s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalități de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori și nici de igienizare a genților termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 5.000 lei și avertisment.

În cazul operatorului economic SC Hellohungry SA, căruia îi aparține aplicația takeaway.com au fost instrumentate două reclamații, constatându-se că operatorul economic nu a respectat condițiile prescrise și declarate, deoarece a acceptat prin platforma sa, o comandă în valoare de 30 de lei, iar ulterior i-a fost comunicat consumatorului, direct de către reprezentații restaurantului, că pentru a putea livra produsele, comandă minimă trebuie să fie de 50 lei, fapt ce denotă un comportament incorect în relația cu consumatorii.

Operatorul economic Hellohungry a pus la dispoziție procedura de igienizare a genților termo, genți folosite la transportul produselor livrate, contractul de prestări servicii nr. 10/16.05.2019 încheiat cu societatea S.C. Eco Clean S.R.L., pentru igienizarea genților, tricourilor, hanoracelor și gecilor folosite de livratorii societățîi, cât și ultimele două facturi emise pentru prestări servicii de curățătorie.

Operatorul economic Hellohungry a prezentat 4 modele de genți în care se livrează mâncarea, declarând că transportul produselor se efectuează în genți separate, în funcție de produsele alimentare livrate (cele calde, separat de cele reci).

Totodată a reieșit faptul că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalitățile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare la preluarea acestora de la furnizori, astfel se constată faptul că Hellohungry folosește în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 10000 lei și avertisment.

În cazul operatorilor economici SC Glovoappro SRL și SC Food Panda SRL, s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalitățile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate, precum și implementarea unei proceduri de igienizare a genților termoizolante în conformitate cu art. 15(1) din OG21/92 modificată.

Totodată, în conformitate cu art.15(1) din OG21/1992 modificată, pentru operatorul economic Hellohungry s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalitățile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate.

În baza listelor puse la dispoziție de operatorii economici menționați mai sus, s-au contactat unitățile de alimentație publică, pentru a pune la dispoziție facturile și declarațiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziționate de aceștia și puse la dispoziția consumatorilor.

Vizualizari
7866
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings