Claudiu Zamfir
Ordonanța de urgență privind plafoanarea adaosului comercial la 20%, sub amenințarea amenzilor de 100.000-2 milioane de lei, urmează să intre în vigoare de la finalul lunii iulie, timp de 3 luni, iar acum StartupCafe.ro a chestionat și principalii jucători din domeniul livrărilor de produse alimentare la domiciliu, Glovo și Freshful by eMAG venind cu opiniile lor.
Glovo are și supermarketuri proprii, Glovo Express, și spune că este atentă la noile obligații impuse de guvern.
„Suntem la curent cu reglementările emise prin OUG 67/2023, care va intra în vigoare la sfârșitul lunii iulie, și am început deja demersurile pentru a ne alinia noilor cerințe pentru supermarketurile proprii Glovo Express” - a declarat, pentru StartupCafe.ro, Glovo România.
În legătură cu partea de livrări de la firme terțe, startup-ul spaniol se bazează pe partenerii săi. „Glovo se angajează să respecte toate reglementările naționale și se așteaptă ca toți partenerii săi să facă același lucru. Platforma noastră este un marketplace în care partenerii își stabilesc și își administrează singuri produsele și prețurile listate, iar platforma noastră nu intervine în politica lor comercială” - a precizat compania de livrări, chestionată de StartupCafe.ro.
La rândul său, hipermarketul online Freshful by eMAG afirmă că are oricum prețuri mai mici decât comercianții convenționali, motiv pentru care ordonanța plafonării adaosului comercial nu-l afectează.
„Hipermarket-ul Freshful by eMAG functionează după un model de business specific online-ului, în care preturile sunt transparente și pot fi comparate, de aceea nu estimăm un impact în business al masurilor anunțate. Pentru produsele locale funcționăm cu un lanț scurt de aprovizionare și livrare, de cele mai multe ori fără intermediari, și nu avem suprafețe extinse de desfacere în afară de depozitul frigorific propriu, ceea ce ne permite sa avem adaosuri mai mici și, implicit, prețuri în general mai mici decat în comertul tradițional” a declarat, pentru StartupCafe.ro, Andrei Popescu, general manager Freshful by eMAG.
Firmele care vor fi găsite cu abateri de la aceste norme vor risca amenzi de la 100.000 lei la 2.000.000 lei, conform proiectului.
Conform OUG 67/2023, măsurile de plafonare a adaosului comercial, cu amenzile aferente, intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul oficial, adică din 30 iulie 2023, cu aplicare pe 3 luni de atunci.
De asemenea, contractele comerciale aflate în desfășurare, ai căror termeni și condiții sunt contrare ordonanței de urgență vor fi modificate în mod corespunzător, în termen de 30 de zile de la publicarea OUG. Adică, cel târziu, până pe 30 iulie trebuie modificate acele contracte.
Descarcă de AICI OUG67/2023, privind plafonarea adaosului comercial la unele alimente.