Claudiu Zamfir
Noi reguli de circulație a trotinerelor se vor aplica în România, după cum a decis marți, 4 februarie 2020, Guvernul.
O nouă Ordonanță modifică Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
Principalele reguli pe drumurile publice:
Trotineta electrică, definiție: „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.
Bicicletă - „vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Este asimilat bicicletei vehiculul cu pedale cu pedalare asistată echipat cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h.
În România, în perioada 2016 -2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniți grav, iar 156 răniți ușor, se mai arată în document - așa motivează Guvernul introducerea noilor reglementări.
În București operează 4 startup-uri de trotinete electrice de închiriat: Lime, Wolfe, Flow, Melc.