Claudiu Zamfir
Magazinul online este una dintre cele mai populare idei de afaceri în rândul românilor care vor să devină patroni sau să-și accelereze vânzările la micile afaceri din domeniul producției. Atenție însă la câteva condiții legale care trebuie îndeplinite de către magazinele online românești.
Andreea Manolache, consultant senior în compania Accace România, a întocmit o listă de condiții legale și fiscale care trebuie neapărat îndeplinite în comerțul online.
A. Firma este obligată să aibă și obiectul de activitate cu codul CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
B. Pe site-ul de vânzări trebuie să apară neapărat o serie de elemente:
Firma poate utiliza datele cu caracter personal ale consumatorilor numai cu acordul prealabil, prioritar în scopuri de marketing (newslettere sau alte materiale promoționale).
C. Nu este necesară folosirea unei case de marcat în cazul în care încasarea banilor de la persoanele fizice se realizează:
În aceste cazuri, documentul justificativ pentru astfel de livrari este factura cu toate elementele reglementate de Codul Fiscal, mai spune Andreea Manolache, de la Accace România.
Citește mai multe pe blogul Accace România....
În România, comerțul online este în ascensiune continuă, dar nu a ajuns la un nivel ridicat, ceea ce înseamnă că sunt încă multe oportunități de afaceri în domeniu.
Magazinele online din România au reușit a treia creștere procentuală a vânzărilor din toată Uniunea Europeană, în anul 2017 comparativ cu 2016, potrivit celor mai recente date disponibile, publicate, în februarie 2019, de Eurostat.
În anul 2017, comparativ cu 2016, volumul vânzărilor magazinelor online și a caselor de comenzi a crescut cu 26% în România. În UE, creșteri mai bruște au fost doar în Estonia (36%) și Ungaria (32%). În anasamblul UE, volumul vâzărilor prin internet sau prin comenzi poștale a crescut cu 12% în anul 2017 față de 2016.
Totuși, trebuie precizat că în România comerțul online este încă puțin dezvoltat, iar creșterea procentuală mare a vânzărilor vine ca urmare a faptului că în cifre absolute nivelul este unul scăzut. Astfel, în România este mai mult loc de creștere a comerțului online comparativ cu țările mai dezvoltate, unde acest sector de afaceri este mai avasat.
În anul 2017, 23% dintre românii cu acces la internet, cu vârste între 16 și 74 de ani, au făcut cumpărături de pe internet, în timp ce în Uniunea Europeană, în ansamblu, ponderea cumpărătorilor de pe net era de aproape 70%.