Răzvan Tătaru

Majoritatea românilor preferă să plătească pentru abonamentul YouTube Premium (studiu 2023)

YouTube Premium pe un iPhone

Majoritatea românilor care folosesc Facebook și Instagram n-ar plăti abonamentul lunar pentru a nu mai avea reclame, arată un studiu realizat de o agenție de media, care mai arată că românii sunt mai dispuși să plătească pentru YouTube Premium.

3 din 10 utilizatori de rețele sociale au declarat că plătesc în prezent pentru unele abonamente premium, dintre care YouTube Premium este cel mai folosit (1 din 5 utilizatori YouTube). De asemenea, 1 din 10 utilizatori Facebook/Instagram au declarat că plătesc abonamentul lunar pentru experiența fără reclame.

„Deși experiența fără reclame este cel mai revendicat beneficiu al unui abonament premium, utilizatorii sunt atrași nu numai de acest lucru, ci și de alte caracteristici, și anume conținut exclusiv/premium, spațiu de stocare suplimentar, setări de confidențialitate îmbunătățite etc. Dar pentru majoritatea utilizatorilor de rețele sociale, aceste beneficii nu justifică plata unui abonament premium”, a spus Anca Băcăianu, Head of Strategy and Research la United Media Services.

Utilizatorii români de social media sunt interesați de

  • YouTube Premium – 31%;
  • Abonamentul Meta (Facebook/Instagram) – 11%;
  • Spotify Premium – 10%;
  • LinkedIn Premium – 8%;
  • Alte abonamente.

Studiul mai arată faptul că românii s-au obișnuit cu volumul de reclame online și nu par să fie deranjați. În plus, aceștia văd reclamele de pe rețelele sociale ca surse de informații pentru cumpărăturile viitoare.

„Putem concluziona astfel că, în mod interesant, reclamele pe rețelele sociale nu reprezintă pentru utilizatori un factor disturbator atât de puternic pe cât ne-am putea aștepta astfel încât să ducă la decizia obținerii unui abonament premium, fără reclame,” a declarat Anca Băcăianu.

Studiul a fost realizat sub formă de interviuri online de către agenția United Media Services, în perioada 9-14 noiembrie 2023, pe un target grup de români activi, cu vârste cuprinse între 18-55, din zone urbane, și a vizat modalitatea în care aceștia folosesc platformele de socializare și conținutul lor plătit, atitudinile și interesele acestora în ceea ce privește abonamentele premium.

Parallax

Vizualizari
569
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri