Răzvan Tătaru

Reprezentant Nvidia: IA schimbă modul în care roboții înțeleg mediul înconjurător (DevTalks 2024)

Maycon Carvalho, de la Nvidia, la DevTalks

„Există o mulțime de mașini care pot face treabă excelentă într-o gamă diversă de sarcini și care se pot apropia din ce în ce mai mult de oameni și care pot ajuta dezvoltarea de afaceri”, așa și-a început discursul Maycon Carvalho, Senior Solutions Architect la Nvidia, susținut la DevTalks 2024.

Maycon a vorbit pe scena principală a DevTalks despre modul în care IA poate ajuta la programarea de roboți pentru diferite sarcini.

Acesta a menționat că Nvidia a devenit mai mult decât procesoarele grafice GeForce, cunoscute în domeniul gaming-ului. „Este mai mult decât o companie de hardware, Nvidia a devenit o platformă”.

Speaker-ul a parcurs toți pașii prin care un model de inteligență artificială trebuie să treacă pentru a fi gata de utilizare într-un robot, de la colectarea sau generarea de date, la procesul de antrenare și de testare.

Compania oferă câteva modele de inteligență artificială prestabilite în soluția de cloud, care mai apoi pot fi modificate după preferințele programatorilor, cum ar fi cele pentru detecția obiectelor, segmentare semantică, recunoaștere vocală automată și text-în-voce, printre altele.

Problemele cele mai întâlnite când vine vorba de datele care vor fi folosite în antrenarea inteligenței artificiale sunt, în opinia lui Carvalho, cele legate de dificultatea obținerii lor, riscuri de securitate, incompatibilitatea unor culori cu cele RGB pe care camerele roboților le înregistrează și schimbările constante ale mediilor de lucru.

Probleme în antrenarea de Inteligență Artificială

„Datele sunt greu de obținut, greu de colectat, iar când trebuie să antrenez un model, trebuie să explic dacă aici este o pisică sau un câine, trebuie să adaptez cunoștințele în antrenament” - Maycon Carvalho

De aceea, reprezentantul Nvidia a menționat obținerea de date sintetice, generate în spații virtuale și folosite concomitent cu date reale pentru antrenarea mai precisă a modelelor AI.

Cu anumite funcții din cadrul lumilor virtuale, IT-iștii care vor să antreneze modele cu IA pot să reproducă obiecte din lumea reală, să creeze scene și să simuleze diferite situații, cum ar fi același model de depozit cu paleți amplasați în locuri diferite.

Platforma Isaac, oferită de Nvidia, oferă acces la spații de simulare cu funcții de replicare ale obiectelor virtuale, instrumente software și interfețe de programare (API) pentru percepție, planificare, navigarea obiectelor și manipularea acestora, printre altele. La conferința de tehnologie GTC 2024, compania a prezentat Project GR00T pentru roboți umanoizi, Manipulator și Perceptor pentru sarcini de percepție și controlul brațelor robotice.

Totodată, Carvalho a mai vorbit despre antrenarea camerelor de pe roboți cu inteligență artificială pentru o precizie mai bună a detectării împrejurimilor. Un model poate fi antrenat astfel încât camera unui robot să se folosească de AI pentru recunoașterea mai exactă a dimensiunilor și a adâncimii decât ceea ce capturează camera în mod normal.

Comparație Cameră normală vs AI Nvidia

Comparație Cameră normală vs AI Nvidia, foto: StartupCafe.ro

Reprezentantul Nvidia, alături de alți peste 150 de speakeri, au fost prezenți în zilele de 29 și 30 mai la conferința de tehnologie DevTalks, unde s-a discutat despre subiecte ca BigData și Cloud, Inteligență Artificială, Java, DevOps, Mobil, Viitorul Ingineriei, Web, QA și Testări, Gaming și Femeile din Tech, printre altele.

Parallax

Vizualizari
215
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri