Denisa Crăciun

Platformă românească de soluții IT pentru firme: Industriile care au investit în digitalizare și aplicațiile software preferate în 2023

IT

O platformă românească de tip marketplace, de soluții IT pentru companii, susține că în 2023 cele mai multe firme care au avut nevoie de ghidaj în alegerea aplicației software potrivite au fost IMM-urile.

Softlead, care ajută companiile să aleagă soluția IT potrivită, pe baza ADN-ului Digital, susține că în 2023, valoarea totală a proiectelor software ofertate prin platformă a depășit 14,3 milioane EUR, dublu față de anul 2022. De asemenea, numărul cererilor de oferte pentru achiziții software a crescut cu 24% față de 2022.

Peste 2000 de companii au solicitat în 2023 o ofertă de servicii de digitalizare prin platforma românească, iar alte câteva sute au folosit-o pentru a afla ADN-ul Digital, definit ca un raport complex ce indică nivelul actual al digitalizării, tipuri de soluții software potrivite, furnizori, bugete și pași esențiali în procesul de achiziții IT, transmite Softlead într-un comunicat către StartupCafe.ro.

„2023 a adus o dinamică mai mare în rândul cerințelor de digitalizare generate prin platforma Softlead. Am urmărit, astfel, proiecte complexe de transformare digitală pentru companii mari și foarte mari, am văzut o creștere a numărului de IMM-uri din diverse industrii care au arătat deschidere pentru achiziții software, dar, cel mai important, am văzut o mai mare diversitate a tipurilor de soluții IT de care companiile au tot mai mare nevoie. Există și un set de constante ale activității din platformă, cum ar fi faptul că în peste 80% dintre situații, responsabilii pentru procesul de digitalizare sunt persoanele din top și middle management”, spune Alexandra Roată, co-fondatoare Softlead.

Potrivit datelor platformei, și în 2023 cele mai multe companii care au nevoie de ghidaj în alegerea aplicației software potrivite sunt IMM-urile. Astfel, peste 51% dintre companiile care au folosit platforma au înregistrat în anul anterior cifre de afaceri de până la 500.000 EUR, în timp ce peste 13% au avut venituri de peste 5 milioane EUR, susține Softlead. 

Tipurile de aplicații software cu apetit crescut de achiziție

Aplicațiile software de tip enterprise, cum ar fi soluțiile CRM (Customer Relationship Management), ERP (Enterprise Resource Planning) sau Managementul documentelor s-au aflat în topul priorităților în contextul digitalizării în 2023. Elementul de noutate a fost adus de soluțiile software de tip RPA (Robotic Process Automation) care înregistrează o creștere de la an la an, apetitul pentru acest tip de aplicații fiind impulsionat atât de eligibilitatea finanțării prin fonduri europene, cât și de creșterea notorietății beneficiilor aduse.

Conform platformei, 35,46% dintre cererile de ofertă au inclus integrari cu alte aplicații software. În cazul a 86,33% dintre solicitările trimise de companii, acestea nu aveau o soluție IT care să fie dedicată digitalizării proceselor de business vizate, în timp ce 13,67% dintre beneficiari aveau în plan înlocuirea aplicațiilor software existente cu altele mai performante.

Lista industriilor cu apetit ridicat de digitalizare

Domeniile de activitate care au indicat în 2023 un apetit crescut pentru investiții în digitalizare sunt:

  • serviciile (18,8%);
  • industria medicală (13%);
  • producția (12,3%); 
  • construcțiile (11,8%);
  • domeniul financiar (9,4%).

Din punct de vedere al perioadelor în care s-au înregistrat cele mai multe cereri de ofertă, în lunile ianuarie, martie și noiembrie au fost primite cele mai multe solicitări.

Sursa bugetelor pentru digitalizare

În 2023, 67,7% dintre companiile care au solicitat o ofertă prin platformă s-au bazat pe fonduri proprii pentru finanțarea procesului de transformare digitală, în timp ce restul au mizat pe fonduri europene.

Cel mai mare proiect de digitalizare generat prin platforma Softlead a venit de la o companie din sectorul energetic (cu o cifră de afaceri de peste 955 milioane de euro) și a avut o valoare de 230.000 de euro. Soluția software vizată a fost o aplicație dedicată gestiunii documentelor.

În funcție de complexitatea proiectului de digitalizare și de tipul aplicației software ales, procesul de achiziție poate avea o durată medie de 30 de zile. Cu toate acestea, cea mai rapidă semnare a unui contract prin platformă a fost de 24 de ore, pentru o soluție de semnătură electronică, solicitată de o companie din industria de construcții.

Parallax

Vizualizari
140
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri