Smile Media
Dezvoltatorii de soluții tehnologice din domeniul comunitar, social sau cel al sănătății au șansa de a câștiga 10.000 de euro, dacă aplică la competiția Changeneers, unde data limită de înscriere s-a prelungit până pe 10 martie. Am discutat cu Livia Fericean, care este Corporate Citizenship & Public Affairs Manager Samsung Romania, dar și jurat în cadrul competiției despre criteriile de selecție, despre proiectul câștigător de anul trecut, dar și despre soluțiile cu potențial real pe care juriul le așteaptă la ediția din acest an.
Despre Changeneers, Livia Fericean spune că “este un loc de întâlnire al oamenilor, al ideilor, un loc în care poți să dezbați și să demontezi bariere tehnologice, să îți lași creativitatea să doboare limite”.
Criteriile de selecție
Criteriile de selectie ar trebui să implice o tehnologie mobilă, să aibă un impact pozitiv și să fie funcționale, în stadiul de concept validat cu clienți sau prototip.
“Daca aș fi un dezvoltator care ar avea o soluție tech, dar încă nu am reușit să o lansez pe piață, Changeneers este locul potrivit. Changeneers înseamnă mai mult decât un concurs de idei, Changeneers oferă un întreg ecosistem, o adevărată comunitate: tinerii antreprenori își pot testa ideile, vor fi mentorați, le oferim webinarii, meet-ups, așadar sunt ghidați și ajutați să găsească cea mai bună variantă să lanseze pe piață produsul tech. Pe scurt, Changeneers îi ajută să devină cea mai bună varianta a lor”, potrivit Liviei Fericean.
Interviul de preselecție
În ceea ce privește interviul de preselecție, juratul spune că acesta va fi o discuție detaliată axată pe informațiile trimise în formularul de aplicare și ca poate fi, de asemenea, o oportunitate bună pentru a clarifica detalii despre start up, despre stadiul proiectului sau despre idee.
“Acest interviu ne ajută să ne facem o părere mai clară despre soluțiile propuse și să le trecem în finală pe cele care au un potențial real de a câștiga”, a declarat aceasta.
Inovație, cuvântul-cheie in ceea ce privește jurizarea
Întrebată pe ce se pune accentul în jurizarea din acest an, Livia Faricean a declarat că și-ar dori să vadă “soluții curajoase pentru probleme serioase ale societății, soluții pentru o mai bună conectivitate a sistemului medical, de exemplu, sau soluții educaționale, soluții <<muncite>>, cu research aprofundat și cu un insight real”, cuvântul-cheie fiind inovație.
Human Link, soluția complexă care se adresează atât bolnavilor de Alzheimer sau altor forme de demență, cât și aparținătorilor sau familiilor acestora, a fost câștigătoare in 2018.
Gândită ca un ecosistem de device-uri, aceasta a impresionat prin impactul în societate, prin strategia de marketing, prin fezabilitatea financiară și tehnologică și, nu în ultimul rand, prin echipa care a transformat ideea în realitate.
“Samsung încurajează inovația și avem toată admirația pentru game changers, pentru că ei sunt cei care vor ne schimba comunitatea, găsind soluții pentru provocările noastre cotidiene. Așadar, mi-aș dori să încercăm împreună să adresăm și chiar să ameliorăm (dacă nu rezolvam 100%) probleme cu care ne confruntăm și noi”, a adaugat juratul Changeneers.
Impact Hub a realizat o serie de interviuri cu membrii juriului Changeneers și cu așteptările acestora asupra participanților, care pot fi vizionate aici.