Denisa Crăciun

Ce este live shopping. Tendințe în comerțul online în 2022

Thumbnail

Cele mai importante tendințe tehnologice din industria e-commerce în 2022 vor include sesiunile de live-shopping, modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C) și comerțul conversațional, potrivit unei firme IT din România.

Cele mai multe solicitări înregistrate în 2021 pentru dezvoltarea de proiecte e-commerce au provenit din industria de fashion, urmată de cea de electro-IT și bricolaj, conform Zitec. Pentru 2022, compania estimează că cele mai mari creșteri vor fi raportate de industrii precum retail și distribuție, logistică și transport, tehnologie, dar și sănătate.

Totodată, cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online s-au axat pe migrarea către platforme de e-commerce competitive și pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor, multe companii fiind nevoite să optimizeze interacțiunea digitală personalizată pe care o oferă datorită numărului crescut de consumatori în online.

Tendințe în comerțul online în 2022

În ceea ce privește tendințele din industria de e-commerce în acest an, live shopping-ul - sau comerțul prin livestreaming - câștigă tot mai mult teren, întrucât formatul video este preferat de clienți.

Live shopping-ul este o îmbinare între divertisment și comerț digital, ce aduce o experiență mult mai interesantă, interactivă și personalizată, în cadrul căreia cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească un răspuns și cumpără printr-un simplu click.

O altă tendință importantă este Direct-to-Consumer, care înseamnă vânzarea directă către consumatorul final, abordare care necesită crearea unei legături directe cu aceștia, pe toate canalele posibile. Până acum, adoptarea acestui segment de e-commerce nu a fost la fel de populară în România comparativ cu Europa, însă tot mai multe companii încep să înțeleagă oportunitățile D2C.

Pe lângă noile surse de venit, concluziile obținute din datele generate de interacțiunile directe cu consumatorii pot fi folosite atât pentru optimizarea produselor, cât și pentru creșterea loialității față de brand.

Comerțul conversațional va continua să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a căutărilor vocale pentru cumpărături online, dar și datorită dezvoltării și creșterii gradului de adopție al dispozitivelor de asistență vocală.

„Anul trecut, am observat o creștere pe segmentul e-commerce în cele mai multe dintre industrii. Dacă 2021 a fost un an caracterizat de transformarea digitală, cu siguranță 2022 va fi mai mult despre diferențierea companiilor pe piață și răspunsul lor în fața așteptărilor pe care le au utilizatorii. Prin parteneriatul pe care îl avem cu VTEX oferim clienților noștri în e-commerce soluții care îi ajută să devină mai competitivi și mai inovatori în ceea de privește optimizarea experienței digitale pe care o oferă”, spune Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.    

Alte tendințe care merită urmărite în 2022 sunt diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum soluții de open banking, sisteme Buy Now, Pay Later (BNPL) sau criptomonede.

Revoluția livrărilor către clientul final va continua, va crește numărul de lockere și vor apărea noi metode de livrare ultrarapide. Iar pe fondul transformării digitale și a dinamicii încurajatoare, tendința de estompare a granițelor prin intermediul online-ului este tot mai evidentă, tot mai mulți retaileri devenind jucători la nivel internațional.

Parallax

Vizualizari
634
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri