Claudiu Zamfir

La ce ajută inteligența artificială în marketing

marketing inteligenta artificiala-dreamstime

6 din 10 directori de marketing au folosit inteligența artificială în activitățile lor, în ultimul an, relevă un studiu efectuat, în SUA, de Duke University, care enumeră și principalele sarcini de marketing în care sunt folosite tehnologiile AI.

Conform Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte, principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing sunt:

  1. personalizarea conținutului (53%),
  2. crearea de conținut (49%),
  3. îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital prin optimizarea conținutului și a calendarului activităților (37%),
  4. publicitatea programatică și achiziționarea de spațiu publicitar (35%).

În ceea ce privește crearea de conținut, ariile principale în care organizațiile folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială sunt:

  • blogurile (65%),
  • conținutul site-urilor (62%),
  • rețelele de socializare (55%).

Raportul arată că adoptarea inteligenței artificiale are un impact pozitiv asupra organizațiilor, directorii de marketing menționând că productivitatea vânzărilor s-a îmbunătățit cu 6% și satisfacția clienților, cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%.

În perioada post-pandemică, companiile avansează în procesul de transformare a activităților de marketing digital, aproape un sfert dintre specialiștii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerând că organizațiile lor fac investiții digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenți declarând că organizațiile folosesc investițiile în activități digitale pentru luarea și evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an în urmă.

Analizând tipurile de cheltuieli, creșterile rămân modeste. Raportul evidențiază o ușoară creștere, de 2% față de anul trecut, a cheltuielilor cu acțiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing și care vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor.

Directorii de marketing continuă să susțină faptul că acțiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuție slabă la performanța companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7). Cauzele principale invocate:

  • dificultatea de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune digitală (40%),
  • dificultatea de a corela activitățile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%),
  • expertiza insuficientă a echipelor în acest domeniu (37%).

Cheltuielile cu activitățile pe rețelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creștere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, și vor ajunge la 24%.

În ceea ce privește abilitățile viitorilor specialiști în marketing, prioritatea identificată de respondenții la studiu constă în capacitatea de a-și reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorități, urmată de creativitate și de capacitatea de a inova și de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilitățile din zona financiară sunt cel mai puțin căutate.

Cu toate acestea, organizațiile nu se bazează doar pe capacitățile angajaților de a implementa activități de marketing. Acestea apelează la agenții, furnizori sau parteneri, specialiștii în marketing externalizând 20% din activități în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor.

Cea mai recentă ediție  a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.

Parallax

Vizualizari
192
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri