Adi Iacob
Producătorul de antivirus Avast a colectat datele utilizatorilor și le-a vândut altor companii, arată publicația PCMag.com.
Avast a colectat date legate de navigările utilizatorilor, pentru a le furniza unor companii precum Google, Pepsi, Microsoft sau Sephora, scrie Mediafax. Luna trecută, compania antivirus a încercat să își justifice acțiunile, afirmând că din datele colectate au fost eliminate elementele de identificare ale utilizatorilor.
Divizia Avast însărcinată cu vânzarea datelor este Jumpshot, o filială a companiei care oferă acces la traficul utilizatorilor de pe 100 de milioane de dispozitive, inclusiv PC-uri și telefoane, companiile putând afla ce cumpără consumatorii și unde, fie că este vorba de o căutare Google sau Amazon, un anunț dintr-un articol de știri sau o postare pe Instagram.
Clienții pot vizualiza clicurile individuale pe care utilizatorii le efectuează în sesiunile de navigare, inclusiv timpul până la milisecunda. Și, în timp ce datele colectate nu sunt niciodată legate de numele, adresa de e-mail sau de adresa IP a unei persoane, fiecare istoric al utilizatorului este totuși atribuit unui identificator numit ID-ul dispozitivului, care este același până când utilizatorul dezinstalează antivirusul Avast. Ceea ce îl face pe utilizator identificabil, în cazul în care se fac conexiuni cu datele legate de o achiziție, care este nominală.
Analiștii spun că marile companii precum Amazon, Google, comercianții cu amănuntul și firmele de marketing pot acumula jurnale de activitate pentru utilizatorii lor. Cu datele Jumpshot, companiile au o altă modalitate de a urmări amprentele digitale ale utilizatorilor pe internet.
Avast este o companie cehă de securitate cibernetică cu peste 400 de milioane de useri activi, cu 1.700 de angajați în 25 de birouri din lumea întreagă.