[P] Cum să construiești un proiect de Big Data pentru organizația ta?

[P] Cum să construiești un proiect de Big Data pentru organizația ta?

Thumbnail
Thumbnail

Analiza de Big Data e unicornul organizațiilor de astăzi, toată lumea încearcă să înțeleagă și să utilizeze cât mai mult, atât din datele acumulate intern, cât și din datele nestructurate generate în timp real de peisajul social.

Măsura în care analiza datelor influențează funcționarea diferă, însă, de la organizație la organizație. În Romania, în speță, puține afaceri sunt complet “data driven”, deși cu cât procentul de utilizare e mai mic, cu atât efortul de a dezvoltare este mai mare.

Pentru a întâmpina greutățile care vin cu implementarea analizei de Big Data, am alcătuit, împreună cu Spark OneData – singurul proiect local românesc de Big Data & AI, trei metode sigure de a grăbi adoptarea tehnologiilor de date într-o companie. 

Focusați-vă pe un proiect

Alegerea multor manageri este să înceapă cu planificarea, definirea și teoretizarea, în loc să aleagă un proiect specific. Cea mai bună modalitate de a grăbi utilizarea Big Data este să alegeți un proiect și să utilizați analize avansate (fie modelare predictivă, fie învățare automată) pentruaatinge un obiectiv specific de afaceriși a ghida proiectul până la finalizare

Cu această dovadă inițială a eficienței acestei metode, puteți deschide ușile pentru alte proiecte mai mari și cu impact mai mare. Odată ce alte persoane sau echipe din afacere vor vedea un proiect de succes, transformare a organizației se va accelera, tot mai mulți vor dori să folosească aceeași metodă. Aceasta va conduce, de asemenea, la mai mult sprijin și resurse.

Planificați cât mai bine, apoi operaționalizați

Piața se schimbă deja de la Business Intelligence la Artificial Intelligence. Asta înseamnă că utilizarea datelor interne, în mod retroactiv, nu mai este suficientă.  E nevoie de analiza în timp real și de a avansa proiecte de date în producție.

Așadar, dacă aveți o echipă care nu poate lucra cu date în timp real, utilizând mereu date depășite, abordați problema. Dacă proiectele nu reușesc să iasă din mediul de testare în lumea reală, unde vor avea un impact real asupra afacerii, duce-ți-le acolo personal.

Asta ar putea însemna investiții în tehnologie sau instrumente care ajută trecerea de la design la un mediu de producție. Dar e vorba și de fluidizarea proceselor care le țin pe loc (colaborarea unei echipe de marketing (link catre Art nr 4 publicat pe 08.07.2020 pe startupcafe.ro) cu o echipa de IT poate fi atât de complicată încât proiectele se blochează).

Aduceți Big Data mai aproape de fiecare om din companie

A fi o organizație bazată pe date înseamnă că toată lumea - indiferent de rolul sau echipa sa – ar trebui să aibă acces la datele necesare pentru a-și face munca și pentru a lua decizii. Multe dintre cele mai mari companii din lume se îndreaptă către un model de autoservire atunci când vine vorba de acces la date.

Ușor de zis, greu de făcut. Un început bun este să creați un model de organizare în care oamenii din întreaga companie pot accesa date și apoi să se consulte cu experți în date, pentru a-i ajuta să folosească corect datele sau să aplice tehnici mai avansate (cum ar fi învățare automată).

Încele din urmă, a ajuta oamenii să lucreze împreună - cei cu expertiză în afaceri împreună cu cei care au cunoștințe de Data Science și de Machine Learning, de exemplu – este ceea ce va face diferența.

Spark OneData

Spark OneData este prima platformă integrată de procesare și analiză „Big Data” din România, în care datele sunt ușor de captat din orice fel de surse, și pe care se pot face analize pentru a descoperi clasificări și relaționări între date. De asemenea, Spark OneData oferă posibilitatea de a lucra cu datele în mod vizual, elimină barierele impuse de cunoașterea tehnologiilor specifice „Big Data” și furnizează astfel utilizatorilor un nou mod de interpretare și analiză a datelor.

Proiect co-finanţat din Fondului European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. 

 

 

Parallax

Vizualizari
459
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.932
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.31

publishing: 3.16

expertise: 0.28

rating: 1.932

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 152
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings