Daria Botez

Idee de afacere în România, cu o investiție de 500.000 EUR: Platformă de licitații online cu mașini second-hand

Direktcar

Un startup românesc lansează, cu o investiție de 500.000 EUR, o platformă de licitații auto online, prin care se pot vinde și cumpăra mașini second-hand.

Direktcar.ro este o platformă de licitații auto prin care românii pot vinde și cumpăra mașini „de oriunde s-ar afla” și „de până la 5 ori mai repede decât prin alte metode”, susține startup-ul, miercuri, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Platforma oferă posibilitatea de vizionare online în timp real a mașinilor și permite prezentarea și achiziția acestora din orice localitate din țară sau din străinătate, promite startup-ul.

Site-ul este dedicat în special persoanelor fizice care vor sǎ vândǎ sau sǎ cumpere mașini second-hand, online, fǎrǎ a fi nevoie sǎ se deplaseze decât înainte de achiziție. De asemenea, platforma poate fi utilizată de dealeri auto.

Am creat o platformă de licitații auto online pentru a îmbunătăți modul în care sunt vândute mașinile second-hand, astfel încât să fie vândute mai repede și la un preț echitabil format în funcție de cerere și ofertă. Dacă printr-un anunț clasic de vânzare auto nu știi când se întâmplă tranzacția, la licitație acest termen este clar stabilit. De regulă, o vânzare printr-un anunț clasic poate dura până la 6 luni, dar prin metoda licitației vânzarea poate avea loc între 14 și 30 de zile. Există o singură zi de vizionare și o singură zi de închidere a licitației auto. În plus, un avantaj considerabil este faptul că proprietarii de mașini sunt cei care vând, nu casa de licitație – platforma Direktcar.ro este un canal de promovare și de vânzare accelerată, iar tranzacția se încheie direct între proprietar și cumpărător, de regulă într-o întâlnire fizică”, susține Cristian Aconi, fondator al platformei de licitații auto online Direktcar.ro.

Cum funcționează licitațiile auto online

Startup-ul susține că licitațiile auto online pe platformă funcționează precum cele standard, cu diferența că acestea au loc online, iar mașinile sunt vândute direct de proprietari.

De asemenea:

  • Mașinile second-hand sunt listate pe platformă cu un preț de pornire, dar care este mai mic decât prețul minim dorit de vânzător.
  • Prețul urmează să crească în funcție de ofertele potențialilor cumpărători.
  • Cei care vor să vândă sau să cumpere mașini prin licitații auto pe platformă trebuie să-și creeze un cont. Vânzătorii trebuie să completeze un formular cu o serie de informații despre mașină și fotografiile aferente.
  • Vânzătorii pot seta un „preț rezervat”, adică un preț minim sub care nu vor fi obligați să vândă mașina, dacă nu este atins sau depășit prin licitație. În cazul în care nu este setată această opțiune, mașina se va vinde la prețul maxim obținut în licitație.
  • Licitațiile auto încep la 7-14 zile după listarea mașinilor pe platformă, timp în care potențialii cumpărători pot analiza și viziona mașinile. Licitația poate dura până la 7 zile, iar durata, data și ora închiderii licitației sunt stabilite de vânzător, perioadă în care cumpărătorii oferă prețul dorit peste ultimul preț afișat.

„Licitația se închide la ultimul preț oferit cu două minute de închidere. În cazul în care în ultimele două minute din licitație apare o nouă ofertă de preț, licitația se va prelungi cu încă două minute până când nimeni altcineva nu oferă mai mult. Dacă în acest interval nu apare nicio ofertă nouă, licitația se închide. Dacă prețul obținut este peste prețul minim, cumpărătorul va fi îndrumat către checkout. După ce achită taxa de licitație, de 1% din valoarea prețului de cumpărare, datele de contact ale cumpărătorului și ale vânzătorului vor fi transmise automat către fiecare dintre ei. Dacă prețul obținut este sub prețul minim setat, vânzătorul va primi un email de informare și va putea decide dacă acceptă acel preț sau îl respinge. În cazul în care acceptă prețul de vânzare sub prețul minim, cumpărătorul va fi anunțat și îndrumat către checkout. După ce achită taxa de licitație, va primi datele de contact ale vânzătorului. Tranzacția de vânzare-cumpărare are loc direct între proprietar și cumpărător, într-o întâlnire fizică”, explică startup-ul românesc.

Funcția de vizionare online a mașinii în timp real permite utilizatorilor să participe la sesiuni live de prezentare a autoturismelor disponibile la licitație, similar cu un apel pe Zoom sau Skype. Vânzătorul stabilește o dată și un interval orar pentru vizionarea mașinii, care poate dura între 30 de minute și 2 ore.

„Ne-am propus să creăm un canal online, astfel încât tot în același timp și din locul în care se găsește mașina, vânzătorul să poată să prezinte mașina celor interesați. Cu această funcție sperăm nu doar să creștem șansa vânzării mașinilor second-hand puse în licitație de către clienții noștri, ci și obținerea unor prețuri corecte datorită sporirii numărului de participanți la licitație. Este lesne de înțeles că cineva care nu a avut șansa de a inspecta mașina va fi mai reținut în a oferi un preț mare. Prin această metodă se deschide fereastra către un număr nelimitat de ofertanți din orice regiune a țării. Faptul că vizionarea mașinilor era până acum doar fizic posibilă limita intenția cumpărătorilor în a participa activ în licitațiile de automobile. De acum înainte, ne așteptăm ca, după ce au vizionat mașinile second-hand, să crească numărul participanților la licitațiile auto și implicit și numărul tranzacțiilor reușite. Practic, în ziua și ora stabilite de către vânzătorul maşinii pot fi chiar și 100 de cumpărători interesați, care vor putea să vadă mașina ce va fi prezentată de către vânzător”, explică Cristian Aconi.

Pe platforma Direktcar.ro sunt disponibile pentru vânzare prin licitație constant între 200 și 500 de mașini.

Parallax

Vizualizari
2114
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.59
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.98

publishing: 3.07

expertise: 0.08

rating: 1.59

Articole publicate : 1, 367
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri