Claudiu Zamfir

Brașovenii de la Allview vor să intre într-un business românesc de distribuție de electronice Akai

Thumbnail

UPDATE. Compania brașoveană Visual Fan SA, care vinde, sub brandul propriu Allview, televizoare, telefoane și alte gadget-uri produse în China, a preluat 51% dintr-o firmă românească ce distribuie electronice sub marca  Akai.

Firma Intervision Trading RO SRL, în care investește acum Allview, este „distribuitor unic în Europa Centrală și de Est (ECE)” al produselor AKAI, potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro de către compania brașoveană.

Ca o paranteză, vechiul brand japonez Akai, cu o istorie de 75 de ani, s-a confruntat cu probleme financiare mari la sfârșitul anilor '90, fiind preluat de o companie din Hong Kong, Grande Holdings, începând cu anul 1999.

Intervision Trading RO SRL este distribuitor Akai din anul 2009, iar acum „aria sa de distribuție cu drepturi exclusive asupra produselor Akai cuprinde, în afara României, țări precum Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria”, potrivit comunicatului Allview.

Firma românească Intervision Trading RO SRL  a fost fondată în anul 1996 de Dorin Ciobanu, care este și directorul general al acesteia, și are o evoluție ascendentă pe piața distribuției de sisteme audio.

Distribuitorul de electronice a avut în anul 2020  o cifră de afaceri de 7,42 milioane de euro. Intervision Trading RO SRL a înregistrat profituri în creștere, de cel puțin 16 ani încoace, iar în 2020, profitul net s-a situat la 1,20 milioane de euro (5,94 milioane de lei), în timp ce previziunile bugetare pentru 2021 iau în calcul înregistrarea unui profit în linie cu valoarea de anul trecut.

Între produsele AKAI distribuite de Intervision Trading, care vor completa oferta Allview, se numără amplificatoare, sisteme audio (home și auto), boxe active, boxe portabile cu Bluetooth, sisteme DJ și altele.

„Prin realizarea acestei achiziții, va fi generată pe termen lung o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și a profitabilității ALW, care nu a fost luată în calcul pentru rezultatele estimate și asumate de companie în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB” - susține Allview.

Allview crede că i-ar putea crește cu 25% cifra de afaceri, prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Intervision Trading.

„Tranzacția pe care o pregătim va reprezenta încă un pas în consolidarea business-ului Visual Fan, iar aducând produsele recunoscute AKAI, prin intermediul Intervision Trading, alături de oferta de produse și servicii Allview, vor avea de câștigat, deopotrivă, cele două companii și clienții noștri. Experiența de până acum ne-a demonstrat faptul că diversificarea gamei de produse este benefică în industria IT&C, iar produsele AKAI vor îmbogăți oferta Allview, fiind vorba despre echipamente complementare, pe care noi nu le producem.

Mai mult, extinderea portofoliului cu produse complementare generează creșterea profitabilității. În cadrul companiei care va adera la familia Visual Fan am găsit aceleași valori ce ne-au călăuzit și pe noi, în tot ceea ce am construit - încredere, responsabilitate și respect -, alături de pasiunea pentru tehnologie, astfel că există toate premisele ca această tranzacție să contribuie la dezvoltarea business-ului nostru, în avantajul tuturor acționarilor,” a declarat Lucian Peticilă (foto), CEO și fondator al Visual Fan SA.
 
„Alături de Visual Fan, ne vom consolida poziția pe piețele unde suntem prezenți și vom identifica noi modalități de a pune în valoare portofoliul de produse al fiecăreia dintre companii, aducând oportunități suplimentare atât clienților noștri, cât și celor ai Allview”, este de părere Dorin Ciobanu, CEO și fondator al Intervision Trading RO SRL.
 

Parallax

Vizualizari
557
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri