Denisa Crăciun
Banca Transilvania este, și în acest an, în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, situându-se pe locul 304, conform Brand Finance Banking 500 2022.
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane de dolari, de la 441 milioane dolari, în 2021. Brandul Banca Transilvania a intrat în clasamentul Brand Finance Banking 500 în 2018, când a ocupat poziția 486, cu o valoare de 174 milioane de dolari.
Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții în 2019, urcare cu 100 de poziții în 2020, iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.
De asemenea, forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.
Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+).
TOP 10 branduri bancare la nivel internațional:
În clasamentul general, indiferent de domeniul de activitate, cele mai puternice 3 branduri mondiale sunt: