Ovidiu D. Popica

Yahoo a început restricționarea accesului la grupurile publice. Cum salvezi vechiul conținut din Yahoo Groups

Thumbnail

Site-ul Yahoo Groups (grupurile Yahoo) nu mai permite utilizatorilor să încarce conținut iar informațiile dintre membri vor putea fi distribuite doar cu ajutorul aplicației de email. 

Yahoo a început deja să-și informeze utilizatorii printr-o campanie de email care conține instrucțiuni pentru salvarea conținutului vechi din grupuri și informații despre modul în care membrii Yahoo Groups vor putea comunica între ei pe viitor.   

”Începând cu 28 octombrie 2019, conținutul nou nu va putea fi încărcat pe Yahoo Groups, iar tot conținutul postat anterior pe site va fi eliminat definitiv după 14 decembrie 2019. Orice lucru pe care doriți să îl păstrați va trebui descărcat până la această dată”, avertizează mesajul trimis de Yahoo.

Yahoo Groups: Cum poți salva conținutul vechi

Yahoo pune la dispoziția utilizatorilor și administratorilor un link personalizat pentru descărcarea și salvarea vechilor postări și a conținutului încărcat în trecut.

Utilizatorii își vor putea descărca propriul conținut iar administratorii vor putea descărca tot conținutul grupului.  

După ce accesezi link-ul primit pe email, va trebui să treci prin etapele de verificare a identității (adresa de email, parola), apoi vei primi un cod transmis pe numărul de telefon cu care ți-ai securizat profilul.

Thumbnail

După încheierea verificărilor ajungi într-o pagină de descărcare și, după ce accesezi link-ul de descărcare, vei putea introduce într-o fereastră adresa de email (de Yahoo, sau alta) la care vrei să fii notificat când descărcarea va fi gata.


Un alt mod în care poți descărca datele, inclusiv fishiere și fotografii, este din tabloul de bord (dashboard) pentru confidențialitate.

Ce se va întâmpla cu Yahoo Groups

  • Toate grupurile publice vor fi făcute private sau restricționate. 

  • Orice membru al grupului nou va trebui să solicite o invitație sau să fie invitat de un administrator. 

  • Administratorii vor putea în continuare să gestioneze diverse setări de grup, dar unele funcționalități vor fi limitate.

Utilizatorii Yahoo Groups nu vor mai putea folosi: 

  • Fișiere

  • Sondaje

  • Link-uri

  • Fotografii

  • Dosare

  • Calendar

  • Bază de date

  • Fișiere atașate

  • Conversaţii

  • Actualizări prin e-mail

  • Jurnalul compact de mesaje (digest)

  • Istoricul mesajelor

Totuși, precizează compania, grupurile Yahoo nu vor dispărea iar utilizatorii vor putea crea   grupuri noi. Deasemenea, vor putea căuta pe site grupuri private. Membrii grupurilor vor putea partaja informații prin aplicația  e-mail.

Administratorii vor continua să aibă acces limitat la setările de grup și la instrumentele de administrare.

Yahoo Groups, victima telefoanelor smart

Potrivit Yahoo, grupurile au început să funcționeze în urmă cu 18 ani, inițial sub forma unei combinații între un site numit eGroups.com și o platformă numită Yahoo Clubs. 

Ulterior, acestea au fost reunite în Yahoo Groups iar utilizatorii au creat peste 10 milioane de grupuri.

Grupurile au apărut ca o alternativă la vechile forumuri dar au pierdut din popularitate odată cu apariția rețelelor sociale, care s-au dezvoltat rapid și s-au adaptat mai bine, în ultimii ani, la utilizarea tot mai intensă a telefoanelor mobile. 

Yahoo spune acum că modificarea grupurilor este o adaptare la obiceiurile deja schimbate ale utilizatorilor, în special din cauza telefoanelor smart, utilizate majoritar la accesarea conținutului. 

”Astăzi, majoritatea activității grupurilor Yahoo se întâmplă în căsuța de e-mail, nu pe panourile de anunțuri în care grupurile Yahoo au început în epoca pre-smartphone. (...) 

Acesta este motivul pentru care continuăm să investim în Yahoo Mail - inclusiv prin lansarea recentă a unei noi aplicații Yahoo Mail, care este în prezent cea mai apreciată aplicație de e-mail în App Store și Google.” 

Yahoo, o companie foarte populară la finalul anilor 90, mai ales pentru serviciul de email și pentru motorul de căutare, a pierdut tot mai mult teren în competiția cu Google și Facebook, în ciuda numeroaselor încercări de a se reinventa.

În vara lui 2019, Google a cumpărat cu 1 miliard de dolari campusul ce găzduia cădirile vechiului sediu central Yahoo din Sunnyvale, California, de la Verizon compania care a devenit proprietarul Yahoo în urma tranzacției din 2017. 

 

Parallax

Vizualizari
863
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri