Raluca Abrihan

Vero, o aplicaţie populară printre tineri, ce vrea 'să bată' Instagram. Cine este controversatul antreprenor din spatele acestei aplicaţii

Thumbnail

Vero este o aplicaţie de socializare ce a devenit faimoasă aproape peste noapte şi ce vrea să fie o concurenţă puternică pentru Facebook sau Instagram. Ce aduce nou şi cum funcţionează această aplicaţia, fondată de controversatul antreprenor Ayman Hariri, unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume.

Vero funcţionează încă din 2015, dar abia în acest an pare să fi reuşit să atragă un număr important de utilizator. Ceea ce promite acestă reţea de socializare este să afişeze utilizatorilor, cronologic, toate postările prietenilor din listă, spre deosebire de Facebook sau Instagram, care-ţi afişează în news feed selectiv, în funcţie de cautări, pozele şi postările celor din lista de prieteni – acesta este principalul lucru care face diferenţa între Vero şi celelalte două reţele. Mai mult, aceasta promite să nu-şi streseze utilizatorii cu niciun fel de reclamă.

Startup-ul a fost fondat de libanezul Ayman Hariri, fiul fostului premier al Libanului, Rafic Hariri, asasinat în 2005. După moartea tatălui său, omul de afaceri a preluat administrarea afacerilor de familie şi a fost director al companiei de construcţii Saudi Oger cu activităţi în Arabia Saudită. Compania a dat faliment în 2017, după ce s-a confruntat mai multă vreme cu probleme financiare şi cu proteste din partea angajaţilor. Însă, Ayman Hariri sunsţine că la acel moment nu se mai ocupa de conducerea firmei, el renunţând la postul de CEO încă din 2013.

Hariri este considerat unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, averea lui fiind estimată de Forbes la peste 1,33 miliarde de dolari.

Thumbnail

  “Am părăsit compania pentru că am simţit că este momentul să mă  dedic pasiunii mele pentru tehnolgie”, spune Ayman Hariri pentru publicaţia Entrepreneur.com.

De ce o piaţă dominată de jucători precum Facebook, Istagram sau Snapchat?

Cu siguranţă aţi mai auzi de-a lungul timpului şi de alte aplicaţii de social media care promiteau să “bată” Facebook, câteva exemple: Ello sau Peach, care, de asemenea, voiau să funcţioneze fără bani din publicitate.

Cu toate acestea, antreprenorul libanez susţine că a găsit o soluţie pentru un astfel de model de business, o reţea de socializare care să se susţină fără publicitate. Cum? Din banii utilizatorilor. Primi un milion de utilizator vor putea folosi gratuit aplicaţia, restul va plăti o taxă anuală. Fondatorul aplicaţiei susţine că platforma se apropie de acest milion de înscrişi.

“Intenţia noastră este de a crea o reţea de socializare care să mimeze cât mai fidel cea mai bună reţea de socializare care a existat vreodată, cea din viaţa reală”, mai spune omu de afaceri.

El recunoaşte că a început să fălosească destul de târziu Facebook-ul, dar mai spune că a fost a veni cu ideea de a lansa Vero când a constatat cât de diferit se comportă lumea din jurul său pe Facebook în comparaţie cu atitudinea pe care o avea în viaţa reală.

Pentru a intra în aplicaţie, utililzatorii adaugă în propria listă alţi utilizatori care folosesc Vero, pe care îi împarte în 4 categorii: prieteni, cunoştinţe, prieteni apropiaţi, followeri (urmăritori) – cei din lista nu vor vedea în ce categorie au fost băgaţi. Ei pot apoi distribui muzică, vide-uri, poze, linkuri etc.

În ciuda popularităţii crescute din ultimele zile, aplicaţie are încă rating destul de mic în magazilene de aplicaţii: 2,1 din 5 stele în App Store şi 2,7 din 5 în Google Play. Cei mai mulţi utilizatori se plâng de nenumăratele bug-uri din aplilcaţie.

Hariri spune că aceste probleme au apărut tocmai din cauza creşterii peste noapte a numărului de utilizatori, la care nu se aşteptau şi lucreză la updatarea platformei.

Întrebat cum îşi explică o creştere atât de mare într-un timp atât de scurt a pupularităţii reţelei, omul de afaceri crede că cel mai mare impact l-a avut puterea cuvântului, adică cei care au transmis din vorbă în vorbă despre existenţa acestei aplicaţii. Însă, este clar că au fost şi câteva investiţii serioase în promovarea şi marketingul Vero, una dintre cele mai ample campanii de promovare a aplicaţiei a avut loc chiar pe Instagram.

Surse: entrepreneur.com, cnn.com

Citeşte şi:

Povestea unei sonerii cumpărate de Amazon cu 1 miliard dolari

Parallax

Vizualizari
4818
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri