Adi Iacob

Topul brandurilor contrafăcute de pe Instagram: 20% din postările despre produse de modă conțin fake-uri

Thumbnail

Un studiu al unei firme de analiză de date a constatat că Instagram este folosit din ce în ce mai mult pentru vânzarea de haine și accesorii contrafăcute: de la genți Chanel și încălțăminte Gucci, la treninguri Adidas și Nike. Potrivit datelor analizate de Ghost Data, aproape 20% din toate postările despre modă de pe Instagram conțin fake-uri. 

Ghost Data a identificat mai mult de 50.000 de conturi care promovează și vând produse contrafăcute - o creștere de 171% față de analiza din 2016, când firma a găsit aproximativ 20.000 de conturi.

Conturile care vând și promovează fake-uri sunt extrem de active: au adăugat (cumulat) mai mult de 65 de milioane de postări pe Instagram, iar activitatea lor reprezintă în medie aproximativ 1,6 milioane de Instagram Stories (postări care se șterg automat după 24 de ore) pe lună.

Piața globală a produselor contrafăcute însumează aproximativ 1,2 trilioane de dolari pe an. Conform Raportului privind contrafacerea mărcilor globale din 2018 (2018 Global Brand Counterfeiting Report), brandurile de modă de lux pierd aproximativ 30,3 miliarde de dolari din cauza falsurilor vândute numai online, scrie Vox.com

Cele populare fake-uri de pe Instagram, potrivit Ghost Data, sunt copii după: 

  • Louis Vuitton
  • Chanel
  • Gucci
  • Nike
  • Fendi
  • Balenciaga

Thumbnail
(Sursă foto: https://ghostdata.io)

Funcția Instagram Story, în particular, a fost una din modalitățile cele mai folosite pentru creștere afacerilor online cu produse contrafăcute. Falsificatorii fac frecvent publicitate prin intermediul Poveștilor (Stories) deoarece conținutul dispare în 24 de ore. 

Analiștii de la Ghost Data au reușit să identifice conturile specifice care au devenit populare cu ajutorul caracteristicii Story - inclusiv unul care publica videoclipuri direct dintr-o fabrică din China, care produce adidași fake Adidas Yeezy.

În luna martie, Instagram a anunțat că va introduce o nouă funcție — "Checkout With Instagram" — care ar permite utilizatorilor să cumpere produse direct din aplicație. Facebook, firma-mamă a Instagram, a anunțat, de asemenea, că unele postări ale influencerilor vor conține produse care vor putea fi comandate direct din aplicația de social media.

După cum notează Ghost Data, "Instagram devine mall-ul nostru de alegeri". Tot mai mulți oameni se îndreaptă spre platformă pentru a face cumpărături sau pentru a obține idei de stil de la influenceri. Dar combaterea unei industrii ilegale, atât de sofisticată și vastă ca cea a produselor contrafăcute, va avea nevoie de idei noi, dincolo de dezvoltarea unor algoritmi.

Parallax

Vizualizari
3283
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri