Redacția StartupCafe.ro

Studiu. Cum arată românul digital: accesează, mai degrabă, divertisment, utilități, călătorii

Thumbnail

Românii utilizează mai mult serviciile digitale în domenii precum divertisment (88%), utilităţi (72%) sau călătorii (69%), arată un studiu pe 1200 de utilizatori între 18 şi 85 de ani. Pe de altă parte, după pandemie, 2,5 milioane de utilizatori vor să-și reducă activitatea online, constată un studiu citat de News.ro.

Utilizarea serviciilor digitale în România a crescut ”într-un ritm accelerat”: aproximativ 4,1 milioane de români au devenit utilizatori începând cu 2019, iar numărul total de persoane care au utilizat servicii digitale a ajuns la la 10,8 milioane de persoane, constatăă un studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni.

Pe de altă parte, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online, după încheierea pandemiei.

Tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacţiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulţi utilizatori să apeleze la canalele digitale, i.e., pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvenţa activităţilor pe canale digitale, este explicația din studiu.

Studiul face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights, a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi a vizat domenile: bancar, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii şi educaţie.

”În timpul pandemiei, mulţi europeni au început să cumpere mai des online şi şi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveşte utilizarea parţială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, menţionează cercetarea.

Cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%).

Sectorul public, asigurările, asistenţa medicală şi retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potenţial de a creşte ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Cei care au contribuit la creşterea din ultimele şase luni din România au fost consumatori cu vârste între 25 şi 64 de ani.

Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistenţă medicală, educaţie.

Bărbaţii folosesc servicii digitale mai mult în domeniul asigurărilor, al divertismentului şi sectorul public.

Pandemia a adus online aproape jumătate dintre noii digitali

43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei. Luând în considerare o posibilă atenuare a pandemiei, ne putem aştepta ca tendinţa de creştere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parţial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacţiunile digitale şi cele fizice. Ambele canale vor concura între ele şi se va manifesta o uşoară tendinţă de a reveni la interacţiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

„Deşi majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puţin parţial la canalele offline, mulţi consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil.

Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educaţie, utilităţi) prezintă cel mai mare risc de a-şi pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, spune  Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, Bucureşti.

Companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aştepte ca până la 2,5 milioane de români să îşi reducă sau chiar să renunţe la activitatea online.

„Pentru a păstra mai mulţi consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte.

În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienţii lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile şi preferinţele clientului, nu sunt suficiente.

În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale şi fizice într-o abordare omnichannel.

Astfel, clienţii ar putea folosi canalele digitale pentru operaţiuni mai simple şi pe cele offline pentru operaţiuni complexe, care necesită consiliere sau asistenţă umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deşi în România nivelul de satisfacţie a clienţilor privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci şi pe calitatea acestora, este concluzia studiului.

Despre studiul privind utilizarea serviciilor digitale în România

  • Studiul realizat de McKinsey & Company a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani.

  • Studiul face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights, a adunat informaţii despre consumul digital din ultimele şase luni şi oferă previziuni pentru următoarele şase luni.

  • Raportul Global Digital Sentiment Insights include răspunsurile a peste 20.000 de utilizatori europeni.

 

Parallax

Vizualizari
312
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.594
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.92

publishing: 3.11

expertise: 0.08

rating: 1.594

Articole publicate : 824
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri