Redactia StartupCafe.ro
După încetinirea cauzată de factorii geopolitici de la nivel global, piaţa globală a ceasurilor inteligente, care a dat semne de revenire încă din trimestrul anterior, a crescut în trimestrul al treilea cu un procent „sănătos”, relatează, duminică, News.ro.
Piaţa smartwatch-urilor a crescut cu 9% în al treilea trimestru al anului 2023, conform unei analize realizate de Counterpoint Research.
Creşterea, spun analiştii, vine, în principal, din India şi China, unde Huawei se bucură de o revenire extraordinară.
După o creştere cu 56%, ceasurile chinezești Huawei au revenit în top 3 şi deţine acum 14% din piaţă.
Producătorul sud-coreean Samsung a avut un declin de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului, însă scăderea este cauzată mai mult de modelele vechi, cele noi având livrări cu doar 3% mai mici.
Apple Watch a avut cel mai bun T3 pe această piaţă, după ce a crescut cu 7% faţă de anul 2022. Cota companiei americane, care domină, în continuare, semmnificativ piaţa de ceasuri inteligente, rămâne la 45%.
Și România a avut un brand de smartwatch remarcat pe piața internațională: Vector Watch, lansat în anul 2015, de antreprenorii români Andrei Pitiș, Dan Tudose, Octavian Pătrașcu și Rareș Florea. Din ianuarie 2017, Fitbit a cumpărat startup-ul românesc de ceasuri inteligente, pentru care americanii au scos din buzunar 15 milioane de dolari. Atunci, compania americană a inaugurat la București un centru de cercetare, în jurul fostei echipe Vector. Apoi, Google a cumpărat Fitbit, pentru 2,1 miliarde de dolari, achiziția finalizându-se oficial în 2021. Între timp, centrul Fitbit/Google de la București a ajuns la 260 de angajați.