Gadgetul care te ajută să detectezi hainele fake
Adi Iacob

Gadgetul care te ajută să detectezi hainele fake

Thumbnail

Un start-up a dezvoltat un dispozitiv care poate arăta dacă hainele și accesoriile de la anumite firme sunt fake sau nu. Folosind o cameră microscopică și o aplicație pentru telefonul mobil, startup-ul american Entrupy susține că îți poate spune dacă cea mai recentă achiziție din garderobă este falsă sau autentică.

În prezent, dispozitivul poate recunoște doar genți de mână de la firme cunoscute precum Louis Vuitton, Gucci, Prada sau Balenciaga. 

Reprezentanții startup-ului susțin că tehnologia lor are o rată de precizie de 98% pentru a detecta falsurile. Procesul de verificare funcționează ținând camera pe diferite secțiuni ale produsului; camera va mări obiectul de 260 de ori pentru a dezvălui detalii care nu pot fi văzute cu ochiul liber. Un set de algoritmi determină apoi dacă este real sau fals și afișează rezultatul pe aplicația sa.

În prezent, dispozitivul funcționează numai pentru genți de mână, dar compania dorește să continue dezvoltarea acestuia pentru a putea fi folosit și pe alte produse precum tricouri sau încălțăminte, scrie Hypebeast.com. Softul dispozitivului poate fi actualizat, ceea ce înseamnă că cei care îl dețin deja vor putea beneficia de viitoarele posibilități. 

"Tehnologia funcționează destul de bine pe toate (materialele), cu excepția diamantelor și a porțelanului, deoarece acestea sunt refractive și folosim analizele optice. Am testat-o deja pe piese auto, telefoane, încărcătoare, căști, jachete și încălțăminte”, a declarat Vidyuth Srinivasan, cofondatorul startup-ului, pentru Bloomberg.

Marile companii de modă au folosit de ani de zile etichete holografice, tehnologii de microprinting și chiar balize radio țesute în materiale pentru a ajuta la stabilirea autenticității produselor lor.

"Acum 10 ani, o femeie care cumpăra o geantă la mâna a doua știa foarte bine că Chanel, Gucci și Prada nu se vând pe colțul străzii. Dar acum, cu atât de mult comerț legal și ilegal care apare în mediul online, este foarte dificil pentru consumatori să facă diferența”, a declarat Susan Scafidi, directorul Institutului de Drept în Modă de la Universitatea Fordham din New York.

Parallax

Vizualizari
1625
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri