Claudiu Zamfir

Free Now (fosta Clever Taxi) pleacă din România

Thumbnail

Aplicația germană de transport taxi și ride-hailing Free Now părăsește România, începând cu data de 30 iunie 2022, potrivit unui anunț citat de site-ul 0-100.ro.

Compania, care operează în Româna prin Clever Tech SRL, a transmis acest anunț șoferilor parteneri:

„Ne pare rău să vă anunțăm că începând cu sfârșitul zilei de 30 iunie 2022, compania CLEVER Tech SRL va înceta activitatea sa în România. Aplicația FREE NOW nu va mai fi disponibilă pentru utilizatorii noștri conform deciziei atașată acestui email. Încetarea operațiunilor pe această piață a fost o decizie luată cu foarte mare greutate, care va permite companiei sa se concentreze pe investiții ulterioare pe piețele cheie din Europa, în care obiectivul de a construi o platformă completă de servicii de multimobilitate se poate realiza.

FREE NOW va continua să opereze în condiții normale până la data menționată mai sus. Plățile către parteneri nu vor fi afectate, incluzând plățile din prima săptămână a lunii iulie 2022”.

Free Now, cu sediul în Germania, este deținută de giganții auto BMW Group și Mercedes – Benz Mobility (fosta Daimler Mobility).

Compania germană a pătruns în România în anul 2017, când au cumpărat aplicația românească de comenzi de taxi Clever. Pe atunci, serviciul german se numea mytaxi, dar din 2019 s-a rebrand-uit ca Free Now.

Aplicația Clever Taxi (Clever Tech) a fost fondată în anul 2011, la București, de Mihai Rotaru și Alexandru Dumitru.

Conform celor mai recente date oficiale disponibile la Ministerul Finanțelor, în anul 2019, firma românească a Free Now, Clever Tech, a avut o cifră de afaceri de 16,8 milioane de lei și pierderi de 52,3 milioane de lei. În 2019, avea un număr mediu de 67 de angajați.

Rușii de la Yango au plecat cu pierderi

După un an și jumătate de afaceri în România, și rușii de la Yango și-au retras de la noi serviciul de ride-hailing, în  data de 14 noiembrie 2020.

Rușii și-au motivat retragerea din România spunând că „legislația rigidă” din domeniul transportului ride-hailing nu le dă voie să se dezvolte „pe cât de eficient” și-ar dori.

Yango a intrat pe străzile din București, în iunie 2019, cu cele mai mici prețuri la transportul în sistem de ride-sharing. Campania promoțională cu 5 lei, tarif de transport în București, și mașini de lux luate cu chirie, și-a arătat însă și reversul medaliei.

În anul 2020, compania rusă a avut venituri de numai 541.802 de lei  (110.000 de euro) și cheltuieli de peste 2 milioane de lei (409.000 euro). Rezultatul: pierderi de 1,47 milioane de lei (300.000 euro) pe anul 2020, în România.

Parallax

Vizualizari
448
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri