Claudiu Zamfir

Amazon se luptă cu review-urile false la produse de pe marketplace

Thumbnail

Mii de review-uri false au inundat marile platforme marketplace, pentru promovarea înșelătoare a produselor unor seller-i independenți, gigantul Amazon dând, însă, asigurări că le combate folosind tehnologii puternice de machine learning, transmite CNBC.com .

Fenomenul recenziilor false s-a agravat mai ales în perioada aceasta în care oamenii au redus deplasările la supermarketurile fizice și s-au îndreptat mai mult căre comerțul online.

Liderul mondial în eCommerce, Amazon, le-a spus jurnaliștilor de la CNBC că folosește „instrumente puternice de machine learning și investigatori antrenați să analizeze peste 10 milioane de recenzii trimise spre aprobare săptămânal, cu scopul de a opri review-urile abuzive chiar înainte de a fi publicate”.

Platforma marketplace, care găzduiește comercianți independenți din toată lumea, a șters recent 20.000 de recenzii false după ce, în urma unei investigații, s-a descoperit că autori de review-uri de top din Marea Britanie era implicați în fraude, conform Financial Times.

Practica review-urilor fake se manifestă puternic și pe Facebook, unde sunt grupuri, active inclusiv în România, ai căror membri cer bani de la comercianții de pe platfromele de comerț online să le posteze recenzii false prin care să le laude produsele.
 
Cercetătătorii unui studiu publicat în iulie de universitatea americană UCLA au găsit mei mult de 20 de grupuri de Facebook care aveau legătură cu activități de review-uri fake. Aceste grupuri aveau o medie de câte 16.000 de membri fiecare. Comercianții de pe net ofereau cam 6 dolari pe un review fals în medie, fie sub formă de plată sau de reduceri la cumpărări de produse, în condițiile în care erau postate cam 560 de recenzii pe zi - mai relatează CNBC.

În Europa, marile platforme online au încheiat parteneriate cu Comisia Europeană, în care s-au angajat să combată reclama înșelătoare, sub toate formele sale.

Google, Facebook, Amazon, eBay și alte platforme online au eliminat sute de milioane de „reclame dubioase” la produse sau servicii legate de coronavirusul COVID-19, în anul 2020, conform unei informări a CE din luna iulie:

  • Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul.
  • Facebook a declarat eliminarea a cel puțin 2,3 milioane de părți de conținut de pe Facebook și Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.
  • Amazon a raportat o scădere cu 95% a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmații legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten și Allegro au raportat tendințe similare.
Parallax

Vizualizari
1024
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri