Google, Facebook și alte platforme online au eliminat sute de milioane de „reclame dubioase” la produse legate de coronavirus COVID-19
Claudiu Zamfir

Google, Facebook și alte platforme online au eliminat sute de milioane de „reclame dubioase” la produse legate de coronavirus COVID-19

Thumbnail

Google, Facebook, Amazon, eBay și alte platforme online au eliminat sute de milioane de „reclame dubioase” la produse sau servicii legate de coronavirusul COVID-19, în ultmele luni, într-o acțiune de combatere a înșelătoriilor pe internet declanșată la solictarea Comisiei Europene și a oficiilor naționale de protecție a consumatorilor din cele 27 de state UE, inclusiv România.

Comisia și oficiile naționale au făcut 73 de verificări pe platformele web, din care o treime (23 de verificări) au evidențiat un număr semnificativ de oferte și „reclame dubioase”.

Companiile deținătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale și au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluționa această problemă.

În urma colaborării cu CE, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul.

Facebook a declarat eliminarea a cel puțin 2,3 milioane de părți de conținut de pe Facebook și Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus.

De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95% a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmații legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten și Allegro au raportat tendințe similare.

Autoritățile de protecție a consumatorilor vor urmări aceste constatări și vor lua măsuri de asigurare a respectării legislației atunci când acest lucru este necesar, iar rețeaua își va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase.

Parallax

Vizualizari
338
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings