Smile Media

[P] Revoluția CRM. Ce poți face în 2023 pentru compania ta, cu softurile CRM?

crm

Înainte de programul național pentru digitalizarea IMM-urilor, mulți dintre antreprenorii români nu știau ce este un CRM sau un ERP. Acum, mii de aplicanți și-au prevăzut în bugetele lor achiziția unui soft CRM. Au făcut-o doar pentru a bifa un criteriu de punctaj sau au înțeles cu adevărat ce poate face un astfel de soft pentru companiile lor?

În ultimele decenii, softurile de management al relațiilor cu clienții (CRM) au suferit o evoluție remarcabilă, trecând de la simple instrumente pentru gestionarea bazei de date a clienților, la soluții complexe și integrate cu alte aplicații. În prezent, softurile CRM moderne reprezintă adevărate ecosisteme digitale, oferind o gamă largă de funcționalități care permit companiilor să-și sistematizeze și optimizeze aproape toate procesele de lucru.

Baza unui CRM: vânzări și managementul clienților

Conform mai multor studii, utilizarea de softuri CRM poate duce la creșterea vânzărilor cu până la 29% și la creșterea productivității echipei cu până la 39% (sursa: PR Newswire).

CRM-urile centralizează informația despre lead-uri și clienți în timp real, pe fișa / cardul clientului, unde toți membrii echipei văd ce s-a discutat cu persoana de contact și în ce moment. Tot aici vor putea vedea mai târziu ce facturi i s-au emis, cum stă cu plățile, dacă a avut solicitări către helpdesk etc.

Cu un soft CRM se pot identifica ușor punctele din procesul de vânzare care nu funcționează, cu ajutorul unor rapoarte generate automat. Un manager de vânzări poate vedea performanța, randamentul angajaților, dar și ciclul mediu de vânzare, veniturile estimate, numărul de lead-uri blocate în pipeline etc.

Noua eră a CRM-urilor: automatizări, integrări și AI

CRM-urile avansate sunt mult mai mult decât baze de date de clienți și oportunități. Dincolo de vânzări și client management, ele sunt folosite în:

  • marketing
  • facturare
  • project management
  • organizare de evenimente
  • helpdesk / customer support
  • recrutare HR
  • management de personal
  • optimizare și automatizare de procese de lucru

Iar cele mai performante CRM-uri interconectează toate aceste domenii în platforme unitare, all-in-one, aproape complet automatizate.

Automatizări CRM

Sunt 3 tipuri de automatizări pe care le poate rezolva un CRM: automatizare sarcini, emailuri / mesaje automate, automatizare procese (workflow).

Sunt puține sarcini administrative care mai trebuie făcute manual într-o companie. În general, sarcinile creative sunt singurele care nu pot fi înlocuite total. În rest, din CRM se pot genera și trimite automat facturi, oferte, notificări etc.

Se pot genera sarcini de lucru în funcție de stadiul la care a ajuns un proiect. Exemplu: Marius a terminat măsurătorile pentru mobilier > le introduce în sistem > o automatizare detectează că există măsurători noi > se generează un task pentru Alin, pentru începerea lucrării.

De asemenea, CRM-urile pot fi setate să trimită mesaje personalizate, declanșate de anumite evenimente. Exemple: mesaj de ziua de naștere a unui client, notificare la depășirea scadenței de plată la o factură, reminder pentru expirarea service-ului etc.

Integrări CRM

Pentru ca procesele de lucru să se grupeze într-un ecosistem interconectat, este important ca softul CRM pe care îl alegi să fie integrat și cu alte aplicații, fie din oficiu, fie prin API.

MiniCRM România, unul dintre liderii de pe piața CRM națională, a dezvoltat integrări care conectează datele din CRM cu:

  • aplicațiile de calendar Google, Android, iOS
  • Whatsapp
  • Smartbill
  • eJobs și Bestjobs (datele candidaților pot fi importate automat în CRM)
  • Facebook Lead Ads (datele lăsate pe formularele de Facebook ajung instant în CRM)
  • Gravity Forms
  • OpenAPI (sunt importate date despre cifra de afaceri a lead-urilor, nr. de angajați etc.)
  • Call log (sincronizează apelurile și agenda telefonică cu CRM-ul)

CRM și AI

Cele mai avansate CRM-uri folosesc inteligența artificială pentru analize predictive. Pe baza datelor acumulate în sistem, unele CRM-uri pot calcula șansele de reușită ale unei vânzări. Ele vor prioritiza automat sarcinile din sistem, în funcție de potențialul de conversie al lead-urilor.

MiniCRM România

Multe companii aleg, pentru procesele lor, CRM-uri în limba română, cu echipe de suport românești. MiniCRM România este una dintre soluțiile care bifează un număr impresionant de funcționalități, add-on-uri și integrări. Este cu adevărat o soluție “all-in-one”, iar echipa MiniCRM oferă și sprijin în implementare, astfel încât soft-ul CRM să fie cât mai adaptat la nevoile și procesele de lucru specifice ale companiilor. MiniCRM funcționează și ca aplicație pe mobil.

Parallax

Vizualizari
493
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 366
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri