Un startup romanesc a mizat pe o solutie de securitate IT si a obtinut o finantare de cateva sute de mii de euro

Trei antreprenori romani au lansat in urma cu cativa ani o companie de testare a securtitatii cibernetice si au realizat in scurt timp ca aceasta industrie, aflata intr-o crestere accelerata, are nevoie de noi solutii. Asa a aparut ideea lansarii CyberFog, un startup care creeaza mii de calculatoare, dispozitive si servicii “false” cu scopul de a deruta atacatorii. Aveau o piata, un produs testat, potentiali clienti interesati, le lipsea insa finantarea necesara pentru finalizarea si lansarea produsului. Finantare, care, spun ei, este foarte greu de obtinut in Romania.

“De departe cele mai grele momente au fost legate de lipsa totala a finantarii din Romania plus neincrederea specifica acestei zone. Exista oameni cu bani in Romania si exista si bani de investit. Problema este ca nu avem o cultura de tip business-angel la nivelul tarii si asta se vede imediat: majoritatea startup-urilor ce reusesc, primesc sau au primit finantare de afara (LiveRail, MavenHut, DeviceHub etc.)”, spune Mihai Raneti, unul dintre fondatorii CyberFog. Astfel ca, primii bani de care aveau nevoie pentru a da startul constructiei si lansarii solutiei de securitate IT, pe care urmeaza sa o prezinte in varianta finala la inceputul anului viitor, au venit din surse proprii si o mica parte de la clientii alaturi de care au testat produsul.

“Romania este inca blocata in perioada mobile-app, din nefericire. Insa exista cateva start-up-uri romanesti foarte bune, aparute in ultimii ani, ceea ce denota o mica evolutie spre mai bine. Insa lucrurile stau prost, in ansamblu. Numarul de startup-uri romanesti este foarte mic, in continuare, in special din lipsa totala a oportunitatilor de finantare”, sustine reprezentantul companiei de securitate IT.

CyberFog este o solutie de securitate proactiva care nu are nevoie de informatii despre tipuri de atacuri pentru a oferi o securitate completa. Aceasta foloseste o platforma hardware proprie ce poate acoperi nevoia de securitate si de anonimitate a unei companii. “Majoritatea solutiilor existente, folosite in prezent, sunt reactive. Ca exemplu, dureaza aproximativ 3-4 saptamani pentru ca o companie de antivirus sa analizeze un program, sa decida daca este sau nu daunoator si sa ofere un <