Congresul SUA cere explicații despre microfonul neanunțat, plasat în alarma Nest Secure
Powered By
Ovidiu D. Popica

Congresul SUA cere explicații despre microfonul neanunțat, plasat în alarma Nest Secure

Thumbnail

Membrii unei comisii de specialitate din Senatul american cer explicații șefului Google în legătură cu un microfon aflat printre componentele sistemului de securitate și alarmare Nest Secure, despre care utilizatorii nu au fost informați. Senatorii americani i-au trimis lui Sundar Pichai o scrisoare în care îi cer să răspundă în scris la șase întrebări și să explice cum a apărut microfonul printre componentele dispozitivului și cum de a uitat Google să-și informeze utilizatorii despre existența acestuia.

Nest Secure e un dispozitiv de securizare și alarmă pentru locuințe destul de bine vândut, mai ales în Statele Unite. Sistemul de alarmă este compus din senzori de mișcare, chei electronice sub formă de tag-uri și o unitate centrală de alarmare, de mici dimensiuni, care gestionează toate componentele printr-o conexiune wireless la rețeaua de internet a casei.

Nest Secure se vinde și în România, la prețuri cuprinse între 2300 și 2500 de lei.

După ce Google a anunțat, la începutul lunii februarie, că dispozitivul va putea primi și comenzi vocale prin asistentul vocal Google Assistant, publicația Business Insider a remarcat că noua modalitate de control nu ar fi posibilă fără ca dispozitivul să aibă printre componente și un microfon.

Doar că, nicăieri în specificațiile tehnice, microfonul nu era menționat. Pusă în dificultate, compania Google a admis, răspunzând întrebărilor Business Insider că microfonul există dar a adăugat că nu a avut nici un moment intenția să îl țină secret și ”nu a fost niciodată activat”.

Google: a fost o eroare

”[...] Ar fi trebuit să fie în lista de specificații tehnice. A fost o eroare din partea noastră. Microfonul nu a fost niciodată pornit și este activat doar când utilizatorul alege, special, această opțiune”

Sistemele de securitate utilizează deseori microfoane, pentru funcționalități bazate pe detectarea sunetelor. Am inclus microfonul în dispozitiv ca să putem oferi utilizatorilor, în viitor, funcții suplimentare precum detectarea zgomotului de geam spart”, a fost justificarea publică a companiei.

 Utilizatorii Nest Secure s-au arătat însă revoltați de ”eroarea” admisă de Google iar senatorii americani l-au luat la întrebări, direct și în scris pe șeful companiei Sundar Pichai.

Dragă Domnule Pichai:

Săptămâna trecută, Business Insider a relatat că Nest Secure, un sistem de securitate și alarmare inteligentă pentru domiciliu, conține un microfon despre care Google nu le-a spus nimic clienților.
[...]

În ultimii ani, consumatorii au devenit din ce în ce mai preocupați de capacitatea marilor companii de tehnologie de a colecta și utiliza date personale fără știrea utilizatorilor. Prin urmare, este foarte important ca firme precum Google să fie complet transparente cu consumatorii și să divulge integral, la vânzare, toate specificațiile tehnice ale produselor lor.

În septembrie, responsabilul șef de confidențialitate al Google a afirmat la o audiere în fața Comisiei pentru comerț al Senatului SUA, că "transparența este o valoare de bază a modului în care ne servim utilizatorii".

Tocmai de aceea, motivul pentru care Google nu a dezvăluit plasarea unui microfon printre componentele produsului Nest Secure ridică serioase întrebări  cu privire la angajamentul companiei pentru transparența față de consumatori.
[...]

În plus, chiar dacă Google nu folosea microfonul din Nest Secure pentru a înregistra orice informație ori acesta a fost implicit dezactivat, există încă riscul ca hackerii sau alte entități externe să poată activa microfonul pentru a înregistra informații ilicite.

Pe măsură ce tehnologia avansează tot mai mult, este esențial pentru consumatori să știe capabilitățile dispozitivelor pe care le aduc în propriile lor case astfel încât să poată face alegeri în cunoștință de cauză.

Senatorii îi cer șefului Google, în termen de două săptămâni să răspundă, în scris, la șase întrebări care ar trebui să clarifice, printre altele, cum a ajuns microfonul în lista de componente și cum a omis compania să îl încludă în specificațiile produsului.

  1. A fost microfonul dintotdeauna o componentă a dispozitivului de securitate și alarmare Nest Secure?

  2. Când și cum a ajuns Google să conștientizeze că un microfon nu era listat în specificațiile tehnice ale Nest Secure, disponibile pentru consumatori?

  3. Ce măsuri a luat Google pentru a informa cumpărătorii dispozitivelor Nest Secure că dispozitivul conține un microfon nedezvăluit anterior?

  4. Descrieți procesul prin care Google dezvoltă specificațiile tehnice pentru produsele sale. În ce etapă a acestui proces a apărut eroarea care a dus la omiterea dezvăluirii prezenței microfonului în dispozitivul Nest Secure? A luat Google măsuri pentru a preveni reapariția unei astfel de erori în specificațiile tehnice pentru alte produse Google?

  5. Are sau a avut Google vreodată cunoștință dacă orice terță parte a utilizat microfonul din Nest Secure pentru orice scop neautorizat?

  6. Este Google conștient de existența unor omisiuni similare din specificațiile tehnice pentru alte produse Google?

În curând, miliarde de asistenți vocali

Senatorii cer, la finalul scrisorii și ca șeful Google să prezinte personal comisiei o informare, asupra acestei chestiuni, nu mai târziu de finalul lunii martie.

Mai multe publicații de tehnologie care s-au ocupat de subiectul microfonului ”uitat” în Nest Secure reamintesc faptul că prezența microfoanelor în dispozitive inteligente capabile să preia comenzi vocale rămâne o chestiune ce trebuie atent urmărită în contextul extinderii dezbaterilor privind viața intimă și securitatea datelor personale ale utilizatorilor.

Prezența în casele moderne a unor microfoane care ascultă permanent mediul în care se află se extinde odată cu adopția - accelerată, spun unele studii - a dispozitivelor dotate cu asistenți vocali. E vorba despre așa numitele boxe inteligente precum Google Home ori Echo de la Amazon sau chiar despre obișnuitele telefoane smart cu sistem de operare Android la care setările de sistem activarea permanentă a microfonului pentru activarea, chiar cu ecranul blocat a asistentului vocal.

Google estima recent că peste 1 miliard de dispozitive vor folosi Google Assistant iar Amazon declara că a vândut peste 100 de milioane de dispozitive cu asistentul vocal Alexa.

Pe de altă parte, firma de cercetare Juniper estimează că în următorii patru ani vom fi înconjurați (n.r. - benevol) de peste 8 miliarde de asistenți vocali care, pentru a primi comenzi, vor avea nevoie de o mulțime de microfoane: multe dintre ele, probabil, permanent active...  

Parallax

Vizualizari
868
Conţinut
Parerea ta despre articol
Smart Tech

Changeneers caută acele proiecte și soluții care pot avea un impact real pozitiv asupra comunității. www.changeneers.ro
Secțiunea Smart Tech este susținută de Samsung.

Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri