Claudiu Zamfir
Startup-ul românesc Questo, care a dezvoltat o aplicație de turism, a fost selectat în acceleratorul de business Startupbootcamp Scale Osaka, pentru a-și dezvolta afacerea pe piața japoneză de tehnologii smart city și a primi eventuale finanțări.
„Cu alte cuvinte, vom lucra cu parteneri japonezi de top pentru a construi quest-uri uimitoare în Japonia. Revoluția explorării orașelor ajunge în toată lumea” - a scris unul dintre fondatorii Questo, Alex Govoreanu, pe Facebook.
Din circa 550 de echipe aplicante din toată lumea, 20 de startup-uri au ajuns la sesiunea digitală de selecție de 3 zile, de la finalul lunii octombrie. Până la urmă, juriul a ales 10 startup-uri, printre care și pe românii de la Questo, a anunțat Startupbootcamp.
Cele 10 echipe selectate vor începe, pe 24 noiembrie 2020, un program intensiv de accelerare de business în cadrul Startupbootcamp Scale Osaka, ce se va finaliza cu o Demo Day pe 26 februarie 2021, au anunțat organizatorii.
Reușita românilor pare și mai importantă în situația actuală, în care turismul este grav afectat de pandemia coronavirus COVID-19.
Pornită în anul 2010, în Danemarca, Startupbootcamp este una dintre cele mai puternice rețele internaționale de acceleratoare de business din lume. În prezent, Startupbootcamp are acceleratoare de startup-uri în toată lumea: Copenhaga, San Francisco, New York, Miami, Londra, Amsterdam, Berlin, Roma, Cape Town, Dubai, Istanbul și alte locații.
Startup-urile acceptate în aceste acceleratoare de afaceri au obținut în medie investiții de circa 580.000 de euro în program.
Questo este o aplicație disponibilă pe telefoane cu Android și pe iPhone care îi îndeamnă pe turiști să descopere un oraș prin intermediul poveștilor adăugate de localnici pe traseele sale. Pentru a explora un traseu, utilizatorii trebuie să aleagă un tur pe care îl pot parcurge răspunzând la întrebări și rezolvând ghicitori prin oraș.
Experiența de explorare este completată de faptul că prin tururile Questo utilizatorii pot susține afaceri locale și, uneori, cauze din comunitate.
Questo are tururi disponibile în peste 50 de orașe. Printre acestea se numără București, Sibiu, Brașov, Iași, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Bacău, Sighișoara și altele. În străinătate, Questo e disponibilă pentru explorare în orașe ca Rotterdam (Olanda) sau Budapesta (Ungaria).
În 2019, peste 50.000 de utilizatori au terminat cel puțin un „quest” cu aplicația românească.
Aplicația a fost lansată în aprilie 2017, la București, de Claudiu Petria și Alexandru Govoreanu.
În martie 2018, în Israel, Questo a câștigat o finanţare de 20.000 de euro oferită de Booking.com, prin Booster Lab- un program de accelerare destinat startup-urilor.
În iulie 2020, aplicația a obținut o investiție de 300.000 de euro de la fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures, pentru extinderea platformei în mai multe orașe din lume.
La finalul anului 2017, Questo a primit distincția Best Travel App la evenimentul eTravel Awards, iar în ianuarie 2020 românii au fost premiați de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) la competiția Tourism Startup de la Madrid.