Fonduri europene, speranța firmelor românești. Antreprenor: „Un miraj”
Claudiu Zamfir

Fonduri europene, speranța firmelor românești. Antreprenor: „Un miraj”

Thumbnail

Antreprenorii și managerii români își pun speranța în fondurile europene pentru finanțarea afacerilor, relevă un studiu făcut de Termene.ro, după 6 luni de criză coronavirus COVID-19. Fondatorul portalului de business intelligence, un antreprenor cu experiență în accesarea fondurilor nerambursabile, avertizează însă asupra „mirajului” acestor finanțări, care aduc satisfacții efort mare, după finalizarea proiectului.

78% dintre managerii și antreprenorii români consultați de Termene.ro consideră că principala oportunitate a firmelor sunt fondurile europene, arată studiul „COVID-19, încotro?”.

Pe următoarele poziții în viziunea firmelor, ca oportunități, se numără:

  • accesul la finanțarea privată,
  • accesul la specialiști,
  • achiziția altor companii.
Thumbnail

Fondurile europene reprezintă un miraj pentru mulți antreprenori: sunt foarte utile când le obții, dar satisfacțiile nu vin atunci când obții proiectul sau primești banii, ci abia după ce ai finalizat proiectul cu succes. Fondurile europene sunt un proces de maturizare antreprenorială, aș zice. Înveți despre birocrație și te ciocnești de logica în care sunt gândite aceste proiecte, care e total atipică față de modul în care un antreprenor e obișnuit să gândească și să își dezvolte afacerea. Finanțarea prin fonduri europene te scoate din zona de confort", a declarat Adrian Dragomir, business consultant și cofondator Termene.ro.

În plină criză COVID-19, pe 28 aprilie 2020, platforma Termene.ro a demarat un proiect tehnologic pe bază de inteligență artificială și machine learning, în valoare de 4,4 milioane de euro, din care 3,3 milioane euro fonduri nerambursabile din bani europeni.

Thumbnail

Revenind la noul studiu Termene.ro, din perspectiva oportunităților de business în contextul crizei COVID-19, un procent de 39% dintre antreprenori și manageri cred că sectorul IT&C este industria cel mai bine poziționată pe termen scurt și mediu în România, fiind urmată de pharma (30% dintre respondenți) și e-commerce (26%).

Thumbnail

La întrebarea „Ce anume v-a influențat cel mai mult operațiunile în ultimele 6 luni, în contextul Crizei COVID-19”, 46% dintre administratorii firmelor au ales „scăderea cererii”. Pentru 21% dintre firme, cea mai mare presiune a fost cauzată de izolarea la domiciliu din cauza lock-down-ului generalizat, iar 17% au fost impactați mai ales de lipsa unor resurse de finanțare.

Studiu termene by Claudiu on Scribd

Parallax

Vizualizari
2893
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri