Raluca Abrihan
După ce a analizat ratingul primit de pasagerii săi, inclusiv cei din România, Uber a lansat un raport global de evaluare a utilizatorilor. Raportul prezintă topul țărilor și orașelor în care utilizatorii au cel mai bun rating în aplicație și momentele în care au cele mai mari șanse să obțină 5 stele.
Potrivit raportului, România se află pe locul 12 în top 20 de țări cu cele mai bune evaluări:
Croația
Paraguay
Germania
Ucraina
Polonia
Spania
Portugalia
Argentina
Chile
Japonia
Italia
România
Ecuador
Brazilia
Taiwan (ROC)
SUA
Austria
El Salvador
Republica Cehă
Guatemala
În topul orașelor din România în care utilizatorii au cel mai bun rating, Iașiul se află pe primul loc:
Iași
Cluj
Timișoara
Brașov
București
Cele 5 țări ale căror evaluări au crescut semnificativ în ultimii 5 ani:
Ghana
Austria
Hong Kong
Bangladesh
Bolivia
Pentru utilizatorii din România care țin la ratingul lor, vineri este ziua în care au cele mai mari șanse să primească 5 stele. Pe când, la nivel global, ziua cea mai bună este lunea, iar duminica utilizatorii primesc cele mai slabe evaluări.
La nivel global, 1 ianuarie (Anul Nou) este data calendaristică cu cele mai slabe evaluări pentru utilizatorii Uber, pe când 31 decembrie și 2 ianuarie sunt cele mai bune zile. Se pare că perioada sărbătorilor de iarnă este specifică evaluărilor slabe, urmată de Ziua Recunoștinței și Halloween.
În România, utilizatorii au primit cele mai bune evaluări în mijlocul verii, pe 1 august.
În România, utilizatorii au mai multe șanse să primească 5 stele dimineața - la 9:00 am, însă, cei ce călătoresc trebuie să se trezească mai devreme pentru un rating bun pentru că la nivel global lucrurile stau un pic altfel:
7:00 AM
8:00 AM
6:00 AM
9:00 AM
10:00 AM
Utilizatorii care călătoresc între miezul nopții și 4 dimineața au cele mai mari șanse de a primi un rating slab:
3:00 AM
2:00 AM
4:00 AM
1:00 AM
Midnight
Evaluările Uber au scopul de a încuraja respectul între pasageri și șoferi și de a consolida comunitatea Uber. La finalul fiecărei curse, călătorii și șoferii au posibilitatea de a se evalua reciproc, folosind un rating de la 1 la 5 stele, în funcție de experiența călătoriei lor. Ratingul general al fiecărui șofer și utilizator este afișat ca o medie. De exemplu, un utilizator cu multe evaluări mari poate avea o notă de 4.9.
Feedback-ul este anonim. Nici șoferii, nici pasagerii nu pot vedea câte stele au primit după o călătorie sau ce rating are o persoană anume. Astfel, feedback-ul sincer, constructiv și respectuos este benefic pentru întreaga comunitate Uber. - explică reprezentanţii companiei.